کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت شهرستان اراک توضیحاتی درباره چگونگی کنترل ضعف در سیستم ایمنی بدن در دوران کرونا را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۵۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸ 24 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سوسن خدام گفت: یکی از مشکلاتی که بیماران مبتلاء به کرونا با آن دست و پنجه نرم می کنند، ضعف در سیستم ایمنی بدن است.
وی افزود: داشتن تغذیه مناسب باعث می شود سیستم ایمنی افراد دارای کرونا تقویت شده و روند بهبود و درمان آنها تسریع یابد.
وی تاکید کرد: از طرفی عواملی مانند استرس، افسردگی ناشی از ماندن در خانه، نداشتن خواب کافی، ممکن است باعث تغییر یافتن در عادات غذایی مبتلایان شود که همین امر می توان باعث شود این افراد به سمت مواد غذایی مضر و زیان آور روی بیاورند.
خدام ادامه داد: افرادیکه به کرونا مبتلاء می شوند به بی اشتهایی و در نتیجه سوء تغذیه دچار خواهند شد بنابراین لازم است جلوی ضعف در سیستم ایمنی بدن را گرفت.
کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: جدیدترین نسخه کرونا، یکی از متفاوت ترین سویه ها نسبت به نسخه های قبلی است و نسبت به انواع قبلی بسیار مسری تر است و می تواند همه ی طیف های سنی را درگیر کند.
وی افزود: با مصرف روزانه مواد ویتامین c مثل سبزی و سالاد همراه غذا و مصرف حداقل دو واحد میوه می توانیم سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم.
وی تاکید کرد: میوه هایی نظیر سیب، موز، طالبی، توت فرنگی و سبزیجاتی مثل فلفل دلمه ای، کلم بروکلی می توانند منبع خوبی برای ویتامین سی باشند.
خدام با تاکید بر اینکه اگر به کرونا مبتلا شدیدی حتما در طول روز آب کافی بنوشید، گفت: مصرف مایعات باعث دفع سموم و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که در همین زمینه می توان از ترکیب آب لیمو و عسل هم استفاده کرد اما نوشیدن چای پررنگ و قهوه اصلا توصیه نمی شود.
وی تاکید کرد: ویتامین d یکی دیگر از عواملی است که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شده و افرادی که از کمبود این ویتامین رنج می برند،بیشتر در معرض ابتلاء به کرونا و واریانت های مختلف آن و البته تشدید بیماری در زمان ابتلاء هستند.
وی افزود: برای جبران این ویتامین باید روزانه مقدار زیادی در مقابل نورخورشید ایستاده و یا از مکمل های این ویتامین استفاده کنید.
خدام افزود: کرونا می تواند اختلالات گوارشی مثل تهوع، اسهال، استفراغ و دردهای شکمی شود به همین دلیل پروبیوتیک های موجود در مواد لبنی، موز، جو و توت فرنگی وجود دارد می تواند مانع از شدت یافتن کووید شود.
کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت شهرستان اراک توصیه کرد: همراه با غذا از پیاز خام استفاده کرده و همچنین مصرف سبزی و سالاد همراه با آب لیمو ترش و هویج و کدو حلوایی را از یاد نبرند.
وی تاکید کرد: غذاهایی که خوب پخته نشده اند و همچنین غذاهایی که در اماکن نامطمعن طبخ شده اند استفاده نکنید و از جوانه ها، گندم و شبدر استفاده کرده و در برنامه غذایی حتما جذب ریزمغزی ها را جدی بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار