رضایی کوچی با اشاره به اینکه پروژه بعدی نیز به سمت مرکبات است اگر با همین مکانیزم فعلی جلو رویم بزودی باغات را نیز از دست می دهیم، تصریح کرد: در آینده حتی برای آب شرب هم دچار مشکل شده و پروژه انتقال آب از دریا در دست برنامه‌ریزی است.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ 04 July 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمدرضا رضایی کوچی»، امروز (دوشنبه ۱۳ تیر) آیین کلنگ زنی احداث مجتمع کشت بافت خرما و باغ مادری تولید نهال نخیلات جهرم گفت: ️یکی از موضوعاتی که چندین سال در جهرم پیگیری می‌کردیم طرح الگوی کشت بود که امروز در جهرم در حال تحقق است.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی افزود: به دنبال این هستیم که بهره‌وری را در کشاورزی به نسبت آبی که مصرف و نیروی انسانی که استفاده می‌شود افزایش دهیم و ارزآوری، اشتغالزایی و کمک به اقتصاد برای کشور داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه در کنار پروژه‌های صنعتی که برای جهرم در نظر داریم یکی از پروژه‌ها بحث نخیلات است، بیان کرد: پیش ‌بینی می‌شود بیش از چهار هزار و ۶۰۰ هکتار باغات نخیلات و حداقل بیش از ۳۰ هزارتن تولید خرما را در آینده نزدیک به دلیل قیمت پایین محصول خرما از دست بدهیم.

 

رضایی کوچی عنوان کرد: این باغ مادری به عنوان دومین پروژه کشور در جهرم در حال اجرا شدن است و متعلق به جهرم تنها نیست و استان‌های دیگر می‌توانند نهالشان را از این شهرستان تامین کنند.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه بعدی نیز به سمت مرکبات است اگر با همین مکانیزم فعلی جلو رویم بزودی باغات را نیز از دست می دهیم، تصریح کرد: در آینده حتی برای آب شرب هم دچار مشکل شده و پروژه انتقال آب از دریا در دست برنامه‌ریزی است.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: در آینده نزدیک شهرستان جهرم به عنوان یک برند در زمینه تولید نخل‌های تجاری معرفی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار