معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به مدیریت هیات امنایی مجموعه گردشگری تفرجگاه تنگ براق و چهل شهیدان در شهرستان اقلید ، گفت: اجرای مصوباتی جهت رفع مشکلات و ساماندهی این مجموعه گردشگری، طی بازدید میدانی از آن در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷ 27 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد فرخ زاده در جلسه بررسی مشکلات تفرجگاه تنگ براق شهرستان اقلید که با حضور مسئولانی استانی و شهرستانی صورت گرفت افزود: ترکیب اعضای هئیت مدیره متشکل از امام جمعه، بخشدار، اداره میراث فرهنگی و گردشگری، اداره آب، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره منابع طبیعی، سپاه پاسداران، محیط زیست، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ادامه داد:همچنین مقرر شد اساسنامه مربوط به مدیریت تفرجگاه در اسرع وقت تهیه و تقسیم وظایف در اساسنامه با تشکیل جلسه در استانداری انجام پذیرد.

فرخ زاده اضافه کرد: به منظور پیگیری بهتر و مدیریت نمودن مصوبات جلسه مقرر گردید بخشدار سده نسبت به ارسال مفاد صورت جلسه به اعضا و پیگیری تا حصول نتیجه تلاش نماید.

فرخ زاده همچنین ضمن بررسی مشکلات تفرجگاه چهل شهیدان به افزایش خدمات رفاهی و بهداشتی در قدمگاه و مدیریت هیئت امنایی این مجموعه گردشگری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قدمگاه سده یک مکان مذهبی است استقرار ایستگاه فرهنگی و برپایی نماز با حضور یک روحانی با همکاری سازمان تبلیغات و اوقاف، نوسازی تجهیزات نمازخانه، پخش اذان، توجه به نظافت و بهداشت محیط پیرامونی آن و پیگیری جهت جذب سرمایه گذار در این مجموعه گردشگری و مذهبی مواردی بود که دستگاه های متولی موظف به پیگیری جهت اجرا آن شدند.

صدور احکام هئیت امنای چهل شهیدان ظرف مدت ١۵ روز، ایجاد تفاهم نامه بین اداره اوقاف شهرستان، شهرداری دژکرد و هیئت امنا جهت مدیریت چهل شهیدان طبق یک شیوه نامه و تحویل مدیریت مجموعه مذهبی گردشگری جهت نگهداری و ساماندهی به شهرداری از جمله مصوباتی بود که در ادامه بررسی مشکلات تفرجگاه چهل شهیدان به آن اشاره شد.

تنگ براق نام روستایی از توابع بخش سده، شهرستان اقلید در ۱۹۰ کیلومتری شمال شیراز است. تنگه براق در میان انبوه درختان سر به فلک کشیده با آبشار، غارهای زیبا، رودخانه، چشمه‌ها، آبچک‌ها و ستون‌های آهکی مناظر زیبایی را به وجود آورده است. اقلید در ۲۱۰ کیلومتری از شیراز قرار دارد.

تفریحگاه شهیدان هم که در قسمت شمالی دژکُرد و در فاصله ۲۲ کیلومتری قدمگاه سده قرار دارد،محلی خلوت و آرام برای گردشگران و طبیعت گردان است.مساحت این تفریحگاه حدود ۵ هکتار می باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار