رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس از آغاز ثبت‌نام موکب داران اربعین در استان خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور و مطابق روال هر ساله، ثبت‌نام و تمدید پروانه موکب داران اربعین حسینی از همین ماه آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۴۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 08 June 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: اسکندر قاسمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزبان اصلی مراسم پیاده روی اربعین حسینی، دولت و مردم عراق هستند که انصافاً کریمانه از زائران پذیرایی می‌کنند، گفت: حضور موکب‌ها و خادمان ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی از زائران حسینی است.

وی اظهار داشت: اولویت موکب‌های ایرانی در اربعین امسال با توجه به پیش بینی گرمای بالای 40 درجه در عراق ، مهیا کردن محل استراحت ، اسکان زائران با استفاده از دستگاه‌های سرمایشی و تامین آب آشامیدنی خنک است و در بخش تغذیه، هدف‌گذاری شده تا با مشارکت موکب‌های عراقی این کار صورت گیرد.

مسئول کمیته اسکان ، تغذیه و مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی استان با بیان اینکه در همین راستا همزمان با سراسر کشور و مطابق روال هر ساله کار ثبت‌نام و تمدید پروانه موکب داران اربعین از همین ماه آغاز شده است، ادامه داد: پروانه موکب‌داران به صورت سالانه صادر و تمدید می‌شود و موکب‌داران اربعین حسینی فارس باید برای سال جاری درخواست خود را جهت صدور پروانه جدید و یا تمدید آن از طریق سامانه موکب داری ارسال کنند تا درخواست آنها در کمسیون کمیته اسکان ، تغذیه و مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی استان فارس بررسی شود.

قاسمی با اشاره به این نکته که ثبت‌نام و تمدید مجوز موکب‌داران دلیل بر اعزام آن‌ها نیست ، افزود: درخواست مواکب در کمسیون این کمیته با حضور اعضا بررسی شده و در صورت تایید کمسیون ، سیر مراحل صدور مجوز انجام خواهد پذیرفت و اعزام مواکب جهت خدمت رسانی منوط به تصمیم در جلسات مشترک ایران و عراق و همچنین صدور مجوز و دستور العمل های صادره از ستاد اربعین حسینی کشور خواهد بود.

وی با ذکر این نکته که شرایط صدور پروانه موکب داری و اعزام جهت خدمت رسانی در مراسم اربعین همگی مطابق دستورالعمل های صادره از طرف ستاد اربعین حسینی کشور انجام می شود، افزود: موکب‌داران برای ثبت‌نام یا تمدید مجوز خود به سامانه موکب‌داران اربعین حسینی مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار