لقمانی اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر از استان فارس از جمله موکب‌داران و زوار در مراسم اربعین حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۹۹۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ 19 September 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: سید علی نقی طبیب لقمانی بیان کرد: در آستانه برگزاری مراسم اربعین که بزرگترین اجتماع شیعیان جهان است و با توجه به شیوع کرونا و مقررات سختی که کشور عراق برای پذیرش زوار منعقد کرده بود سهمیه ایران در مراسم اربعین امسال ۶۰ هزار نفر عنوان شده بود که این افراد نیز بایستی از طریق مرز هوایی به کشور عراق سفر می‌کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به مقررات وضع شده در راستای برگزاری مراسم اربعین تمامی مرزهای زمینی که میان ایران و عراق بوده امسال بسته خواهد بود و هیچکس نمی‌تواند از طریق مرز زمینی به کشور عراق سفر کند.

لقمانی اضافه کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در استان فارس که از طریق سامانه سماح اقدام به ثبت نام کردند دارای شرایط حضور در کشور عراق شدند.

وی یادآور شد: گفتنی است بر اساس قوانین که کشور عراق مقرر کرده است افرادی که می‌خواهند برای مراسم اربعین در کشور عراق حضور داشته باشند بایستی دو دوز واکسن خود را تزریق کرده باشند و ۲۸ روز از تزریق دوز دوم نیز گذشته باشد این در حالی است که بایستی نتیجه آزمایش PCR آنان نیز منفی اعلام شود.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: بیش از یک هزار و ١١٠ نفر از کسانی که واجد شرایط حضور در مراسم اربعین بودند از طریق سامانه مذکور انتخاب شده‌اند و ۲۶ موکب نیز در سطح استان فارس اعلام آمادگی کرده‌اند تا در راستای خدمت رسانی به عاشقان اهل بیت در کشور عراق اقدام به استقرار موکب کنند.

به گفته این مقام مسئول ٨٠٠ نفر در قالب ۲۶ موکب در سطح استان فارس به کشور عراق اعزام خواهند شد.

لقمانی اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر از استان فارس از جمله موکب‌داران و زوار در مراسم اربعین حضور خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار