خطبه هایی از جنس مردم
انتقاد از سعودی ها پای ثابت همه خطبه های این هفته ائمه جمعه استان فارس بود.همه ائمه جمعه فارس خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب و پیگیری حقوقی فاجعه منا شدند./سعودی ها خواستند که حاجیان کشته شوند/برخی کشورها اجسادشان را به آل سعود فروختند/ایران سعودی ها را گوشمالی خواهد داد
کد خبر: ۱۰۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 03 October 2015

به گزارش تابناک فارس:انتقاد از سعودی ها پای ثابت همه خطبه های این هفته ائمه جمعه استان فارس بود.همه ائمه جمعه فارس خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب و پیگیری حقوقی فاجعه منا شدند.

امام جمعه شیراز: عده‌ای که تنها لباس احرام بر آن‌ها بوده، روز عید قربان در مسیر برای رمی‌جمرات می‌رفتند  راه را بر آن‌ها می‌بندند و آنها را در مسیری خاص هدایت می‌کنند و پس از تراکم جمعیت آن‌ها را به حال خود رها می‌کنند و هیچ کمک و حمایتی به آن‌ها نمی‌کنند و یا به عبارت صحیح‌تر خواستند که آن‌ها کشته شوند.آیت الله ایمانی افزود: مسئولان عربستان می‌توانستند با یک شلنگ آب آنها را از گرمای طاقت فرسا نجات بدهند یا یک مسیر باز بکنند تا این حادثه اتفاق نیفتد.

امام جمعه اقلید:ایران خویشتن داری کرده وگرنه پوزه سعودی ها را به خاک می مالیم.اگر مأموران در ساعات اولیه به کمک حاجیان می رفتند و اگر مسئولان سعودی اجازه حضور پزشکان ایرانی در بیمارستان ها را می دادند یقیناً آمار کشته شدگان اینقدر نمی شد.آل سعود عذرخواهی کند.برخی کشورها اجسادشان را به آل سعود فروختند.

امام جمعه لامرد:نجات یافتگان فاجعه منا از حال معنوی خاصی برخوردارند.به محض هشدار رهبر انقلاب،سعودی ها عذرخواهی کردند و تسلیت گفتند.

امام جمعه کازرون:سعودی ها ریگی به کفش دارند.ایران سعودی ها را گوشمالی خواهد داد.عربستان زبان دیپلماسی نمی فهمد.دولتمردان صلابت و قاطعیت بیشتری در مواجهه با عربستان داشته باشند.
اگر دو آمریکایی و یا اروپایی در کشوری کشته ‌شود، دولت این کشورها زمین و زمان را به‌هم می‌ریزند.

امام جمعه مرودشت:بی‌کفایتی آل سعود به اوج خود رسیده است و باید مدیریت این برنامه اللهی به دست کشورهای اسلامی، از جمله ایران باشد.

امام جمعه قائمیه:
اگر رئیس سازمان ملل دلسوز حمایت از حقوق بشر است و می‌خواهد گزارش از نادیده گرفتن حقوق بشر ارائه دهد چرا از فاجعه منا و یمن گزارش نمی‌کند.

خطبه های مردمی:

نیروی انتظامی در مورد مواد مخدر هوشیار باشد:حجت الاسلام قنبرعلی احمدی،امام‌جمعه مرودشت؛ از فرمانده جدید نیروی انتظامی مرودشت خواست تا بااقتدار در برابر هنجارشکنان بایستد و در برابر حرکت‌های ابتذال و همچنین مواد مخدر هوشیار باشد.

انتقاد از شورای شهر مرودشت:خطیب جمعه مرودشت همچنین با اظهار تاسف از عملکرد شورای این شهر که با رفتارهای نادرست ازجمله شرکت نکردن برخی از اعضا در جلسات هنوز به انتخاب شهردار نرسیده‌اند خاطرنشان کرد: این زیبنده شهری که 1200 شهید تقدیم انقلاب کرده و همواره مردمی باشعور در عرصه نظام داشته است نیست که در جایی دیگری بخواهند برای آن شهردار انتخاب کنند.



روستاییان رکن اصلی اقتصاد مقاومتی هستند؛مسئولان توجه کنند:امام‌ جمعه اقلید همچنین با گرامیداشت روز دامپزشکی به روز روستا و نقش مؤثر روستاییان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ...کشور اشاره کرد و افزود: روستاییان ستون فقرات جامعه در اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند ازاین‌رو لازم است که مسئولان بیشتر و بهتر به مسائل و مشکلات آنان رسیدگی کنند و در راه آبادانی و پیشرفت روستاها و رفاه روستاییان بکوشند.


مردم از کادر غیربومی نیروی انتظامی لامرد تشکر کنند:حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر هاشمی شهیدی در خطبه های نماز جمعه لامرد با تبریک فرارسیدن عید بزرگ غدیر خم و با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت این هفته و شهدای این نیرو اظهار داشت: بسیاری از نیروهای انتظامی مستقر در شهرستان لامرد غیربومی هستند و باید آحاد مردم با رفتار و اخلاق خوب از خدمات شبانه‌روزی آنان تشکر کنند.

نگرانی از افزایش آلزایمر در سالمندان و لزوم مراقبت از آن ها:وی در مورد هفته سالمند نیز خاطرنشان کرد: در لامرد خانه سالمند وجود ندارد و از سوی دیگر نیز بیماری آلزایمر در سطح سالمندان افزایش یافته است.امام‌ جمعه لامرد گفت: باید با اخلاق خوب با سالمندان رفتار و در نگهداری آنان بسیار تلاش کنیم.

خانواده ایثارگران هم ایثارگرند:هاشمی شهیدی با بیان اینکه جانبازان و ایثارگران حق بسیاری بر گردن آحاد مردم‌ دارند خاطرنشان کرد: همسران و خانواده‌ای جانبازان و ایثارگران نیز ایثارگر هستند.


عملکرد نیروی انتظامی به دور از مسائل سیاسی باشد:حجت الاسلام خرسند،امام جمعه کازرون؛ مناسبت‌های پیش رو به‌ویژه هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و سه موضوع ازجمله پیشگیری از وقوع جرم، سرعت عمل همراه با دقت بیشتر و جلب رضایتمندی مردم را به مأموران نیروی انتظامی و دستگاه قضایی گوشزد کرد.خطیب نماز جمعه کازرون اضافه کرد: زمانی نیروی انتظامی در مأموریت خود موفق است که افکار عمومی را با خود همراه سازد و این امر مستلزم آن است که این نیرو اقدامات و خدماتی را که ارائه می‌دهد به مردم گزارش کند.خرسند از مأموران پاسگاه‌های انتظامی و کلانتری‌های این شهر خواست گزارش‌های خود به محاکم قضایی را به‌دور از حب و بغض و مسائل سیاسی انجام دهند و رعایت حرمت مراجعه‌کننده‌ها را داشته باشند.


تذکر در مورد جشن های مذهبی:حجت‌الاسلام قهرمان عباسی؛امام جمعه قائمیه در مورد برگزاری جشن‌ها در مناسبت‌های مذهبی متذکر شد: در جشن نباید فقط به نشاط و شادابی آن توجه داشت و از هر طریقی و به هر نحوی بخواهیم نشاط و شادابی در مجلس حاکم باشد بلکه در جشن‌های مذهبی باید از فضای نشاط و شادابی در راستای تکمیل و تقویت و اصلاح عقاید، اخلاق و افزایش معنویت و تحکیم روابط انسانی با خدا و اهل‌بیت را موردتوجه قرار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار