معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس گفت: خام فروشی معادن بختگان موجب هدر روی سرمایه های ملی در این شهرستان می شود.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷ 08 May 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: عبدالعلی کریمی در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران قدیم و جدید شهرستان بختگان با اشاره به وجود معادن غنی سنگ چینی، کرم و منگنز در شهرستان بختگان گفت: خام فروشی این معادن موجب هدر روی سرمایه‌های، ملی در این شهرستان می‌شود و باید معادن تدابیری اتخاذ کنند تا محصول به صورت فرآوری شده به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.

کریمی وجود این معادن را یک سرمایه بزرگ برای کشور و شهرستان ذکر کرد و افزود: باید با ایجاد صنایع تبدیلی خام فروشی این معادن تبدیل به عرضه محصولات آنها شود.

وی دعوت از سرمایه گذاران و همکاری مسؤولین شهرستان بختگان در کمک به آن‌ها جهت صنعتی شدن را خواستار شد.

وی همچنین با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و خشک شدن دریاچه بختگان و تحلیل آب‌های زیر زمینی شهرستان، افزود: می‌طلبد جهاد کشاورزی تمهیدات لازم در جهت آبیاری تحت فشار باغات و مزارع شهرستان اقدام و از آبیاری غرقابی پرهیز نمایند همچنین با توجه به شهرستان بختگان به سمت سرمایه گذاری صنعتی به خصوص معادن بسیار غنی موجود در شهرستان برود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در ادامه سخنان خود همچنین از مسئولین شهرستان خواست نسبت به تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری در شهرستان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار