استاندار مرکزی گفت: شوراهای اسلامی برای ارایه خدمات مطلوب به مردم نباید درگیر بوروکراسی اداری شوند و دستگاه‌های اجرایی باید مسائل مربوط به این نهاد را در اسرع وقت رسیدگی کنند.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹ 30 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در گردهمایی شوارهای اسلامی روستایی استان مرکزی گفت: شوراهای اسلامی نباید برای کمک به رفع مطالبات مردم درگیر بوروکراسی اداری شوند و موانع پیش پای این نهاد در بخش‌های اداری رفع شود.
وی اظهار داشت: اعضای شوارهای اسلامی شهر و روستا همکاران وزارت کشور هستند و نباید برای کمک به این افراد از هیچ کوششی دریغ کرد.
مخلص الائمه افزود: اعضای شوراهای اسلامی را نزدیکترین عضو همکار با دولت به ویژه وزارت کشور می‌دانیم و سطح همکاری تنگاتنگی با شوراها وجود دارد.
وی اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی ارتباط نزدیکی با مردم دارند و می‌توانند مشکلات مردم را شناسایی و رفع کنند و این شوراها ابزار و امکان پُرقدرتی در اختیار دولت هستند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
استاندار مرکزی گفت: شوراها می‌توانند در شناسایی مشکلات و مسایل مردم جامعه به وزارت کشور و مسئولان کمک کنند که باید با هم افزایی و همگرایی از این مجموعه استفاده شود.
وی اظهار داشت: ۹۰ هزار طرح نیمه کاره در کشور وجود دارد که برخی از آنها ۲۰ تا ۳۵ سال از آغاز عملیات اجرایی آنها می‌گذرد و هنوز ناتمام مانده‌اند.
مخلص الائمه افزود: برخی از طرح های نیمه تمام در کشور به نماد ناکارآمدی در نظام و کشور تبدیل شده است و برای تکمیل این طرح ها باید ۳۰ سال اعتبارات کشور را به آنها اختصاص داد.
وی اظهار داشت: دولت سیزدهم در حالی آغاز به کار کرد که تورم بالا، رشد اقتصادی کم و نرخ بیکاری بالا بود و برای رسیدن به اهداف و رفع مشکلات باید اولویت بندی صورت گیرد.
استاندار مرکزی با یادآوری سند تحول دولت گفت: این سند در ۲۴۴ صفحه تدوین و در آن ۱۳۴ چالش کشور شناسایی شده و ۲۸۸ عامل موجود چالش گفته شده است.
مخلص الائمه افزود: این سند با ۴۰۰ راهبرد در تاریخ برنامه‌ریزی کشور بی سابقه است که با یکهزار و ۲۳ اقدام در سه بازه زمانی باید اجرایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار