مدیرعامل شرکت آبفای فارس ضمن تاکید بر مدیریت مصرف بهینه آب در حوزه‌های مختلف، از تنش آبی در ۸۷ شهر در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 16 April 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی‌جان صادق‌پور به کاهش میزان بارندگی و تداوم خشکسالی اشاره کرد و گفت: لازم است برنامه‌ریزی های مناسب در جهت مدیریت مصرف بهینه آب در حوزه های مختلف از جمله آشامیدنی، کشاورزی و صنعت انجام شود.

او گفت: ۸۷ شهر و ۹۵۰ روستا در استان در آستانه تنش آبی قرار دارند و ۴۹۳ روستا نیز به وسیله تانکر در سطح استان آبرسانی می‌شوند.

صادق پور با تاکید بر تلاش مضاعف همه دستگاه‌های اجرایی برای تامین آب آشامیدنی برای مردم در تمامی نقاط استان، گفت: همچنین بخش کشاورزی باید در زمینه اصلاح الگوی کشت و تغییر فصل کشت می‌تواند در راستای مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی اقدام کند.

به گفته این مقام مسئول، مدیریت مصرف همواره مورد تاکید است تا مردم بدانند منابع آبی نداریم و امکان حفر چاه در روستا‌ها دیگر وجود ندارد.

او با تاکید بر لزوم همکاری تمامی شهروندان و دستگاه‌های اجرایی استان برای رعایت الگوی مصرف در بخش‌های مختلف گفت: برای گذر از وضعیت موجود و عبور از بحران کمبود آب باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌های دولتی استفاده شود.

صادق پور گفت: سرانه تولید ما به ازای هر نفر در حال حاضر حدود ٣١٢ لیتر در شبانه روز است، اما مصرف در شهر و روستا متفاوت است به گونه‌ای که هر روستایی ٢١٦ لیتر در شبانه روز و هر شهری ١٧٦ لیتر آب مصرف می‌شود که جمع کل این مصارف حدود ٢٧٠ میلیون مترمکعب در سال گذشته بوده است، اما تولید ما حدود ٣٨٠ میلیون متر مکعب است.

برچسب ها: تنش آبی ، فارس ، کمبود آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار