۸۵ درصد از دانش آموزان استان فارس سر کلاس‌های درس حاضر شده اند.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳ 07 April 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش حضوری دانش‌آموزان در استان با استقبال ۹۵ درصدی و در شهر شیراز با استقبال ۸۵ درصدی همراه است.

عسکری افزود: تاکنون هیچ گونه مورد مثبت کرونایی در بین دانش آموزان استان گزارش نشده است.

او تاکید کرد: بازگشایی مدارس بر مبنای الزامات بهداشتی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برنامه‌ریزی شده تا برای سلامت دانش‌آموزان مشکلی ایجاد نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تنها دانش آموزش آموزانی می‌توانند از آموزش غیر حضوری بهره‌مند شوند که دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا علایم ابتلا به کرونا باشند.

در پی تصمیم مشترک ستاد کرونا و وزارت آموزش‌و‌پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس از تاریخ ۱۴ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ امروز تعدادی از والدین معترض مقابل اداره کل آموزش و پرورش تجمع کرده اند.

والدین معترض می‌گویند: با توجه به این که دانش‌آموزان ممکن است نتوانند در برابر بیماری کرونا به خوبی از خود محافظت کنند و از طرفی نبود امکانات کافی برای رعایت حداقل شیوه نامه‌های بهداشتی، به تعویق انداختن این تصمیم تا مهیا شدن شرایط اولیه برای حضور دانش‌آموزان در مدارس را خواستار هستند.

آن‌ها حضوری شدن سال تحصیلی، آن‌هم بدون برنامه قبلی و درست پس از پایان سفر‌های نوروزی را کاری غیراصولی دانسته و می‌گویند: نبود اطمینان از حد کفایت واکسیناسیون دانش‌آموزان، موجب نگرانی درخصوص حفظ سلامتی آن‌ها شده است.

 

 

 

 

برچسب ها: بازگشایی ، مدارس ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار