محبی‌پور یادآوری ضمن تشکر از مسئولان آموزش و پرورش فارس برای فراهم کردن شرایط بازگشایی مدارس به صورت حضوری، گفت: خوشبختانه از نظر میزان آمار بستری‌های کرونا روند نزولی داشته‌ایم و تعداد شهرهای قرمز کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ 13 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسماعیل محبی‌پور چهارشنبه اظهار کرد: ضعیف شدن سویه اومیکرون و افزایش سطح واکسیناسیون در سه مرحله باعث شد که در شرایط خوب و قابل قبولی از نظر شیوع کرونا قرار بگیریم.

بازگشایی مراکز آموزشی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: پیرو بازگشایی‌های اماکن مختلف ورزشی، فرهنگی و آموزشی‌ که در سطح جهان رُخ داد، در کشور ما نیز تدابیر لازم برای بازگشایی این اماکن از ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ صورت گرفت و مراکز مختلف ورزشی و آموزشی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گشایش یافتند.

محبی‌پور بیان داشت: با ارزیابی‌هایی که صورت گرفت مقرر شد تا نظام تعلیم و تربیت نیز که در دوران کرونا دچار آسیب بسیاری شده بود، فعالیت‌های خود را به صورت آموزش حضوری آغاز کند و بر همین اساس تمهیدات کافی برای بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در ابتدای فصل بهار و پس از تعطیلات نوروزی اندیشیده شد.


بازگشایی مدارس برای جبران کاستی‌های آموزشی

معاون استاندار فارس عنوان کرد: جبران کاستی‌های آموزشی در ۶ ماه گذشته و ارزیابی مشکلات مدارس پس از دو سال تعطیلی برای بهتر برگزار کردن کلاس‌های درس به صورت حضوری در مهرماه ۱۴۰۱، از دلایل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در فصل بهار بود.

وی گفت: در واقع قصد داریم با بررسی وضعیت دانش‌آموزان و دانشجویان سال جدید را با اطمینان خاطر بیشتری آغاز کنیم.

لزوم ارتقای امکانات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس

محبی‌پور یادآوری کرد: در جلسه‌ای که روز شنبه ۲۰ فروردین ماه جاری برگزار شد به این ارزیابی رسیدیم که در هفته نخست بازگشایی مدارس استان فارس وضعیت قابل‌قبولی از نظر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشته‌ایم؛ البته به کارگیری شیوه‌نامه‌ها و تجهیز مدارس به امکانات و تجهیزات بهداشتی نیاز به ارتقا دارد.

وی ضمن تشکر از مسئولان آموزش و پرورش فارس برای فراهم کردن شرایط بازگشایی مدارس به صورت حضوری، گفت: خوشبختانه از نظر میزان آمار بستری‌های کرونا روند نزولی داشته‌ایم و تعداد شهرهای قرمز کاهش پیدا کرده است.

کاهش آمار بستری‌های کرونایی

معاون استاندار فارس اظهار داشت: هم‌اکنون تنها یک شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که دلیل این وضعیت را از فرماندار این شهرستان به صورت ویدئو کنفرانس جویا شدیم؛ علت آن یک موضوع آماری بود و می‌توان گفت این شهرستان هم با وضعیت بحرانی مواجه نیست.

محبی‌پور اضافه کرد: در حال حاضر شرایط بیماری کرونا چه در سطح ملی و چه در سطح استان عادی است و حتی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز روز شنبه ۲۰ فروردین ماه اعلام کرد که بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) در شیراز از ۷۸ تخت خالی برخوردار است. امیدواریم با ارزیابی هفته آینده نیز همین نتیجه را به دست بیاوریم تا بتوانیم روند آموزش حضوری را ادامه دهیم.

برگزاری مستمر جلسات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا

وی ادامه داد: جلسات ما در ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا به صورت هفتگی برگزار می‌شود. جلسه ملی ستاد مقابله با کرونا ‌شنبه هر هفته ساعت ۸ صبح با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌گردد و جلسه استانی به فاصله دو یا سه ساعت پس از جلسه ملی تشکیل می‌شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اعلام کرد: در جلسه ستاد ملی وضعیت کلی بیماری کرونا در جهان، کشور و استان‌ها بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود و در جلسه استانی هم آمار و وضعیت استان را استخراج و بر اساس دستورالعمل‌های ملی در استان تصمیم‌گیری می‌کنیم.

برچسب ها: مدارس ، بازگشایی ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار