حجت الاسلام مجید گشول در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه مصادف با دوازدهمین روز از فروردین ماه قرن جدید ، با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین، تاکید کرد: کلید حل مشکلات اقتصادی توجه
کد خبر: ۱۰۳۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 02 April 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام مجید گشول در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه مصادف با دوازدهمین روز از فروردین ماه قرن جدید ، با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین، تاکید کرد: کلید حل مشکلات اقتصادی توجه بیشتر به تولید داخلی است.

وی با بیان اینکه ارتقای عزت ملی و رشد اقتصادی در گرو توجه به تولید دانش بنیان و اشتغال زاست، خاطرنشان کرد: تولید داخلی استقلال و خودکفایی را ارتقا می دهد.

امام جمعه کوار همچنین ضمن گرامیداشت روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی و تجلی جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی امانت تاریخی انبیا الهی، ترکیب جمهوریت و اسلامیت، ثمره هدایت الهی و نتیجه فکر روشن و بزرگ حضرت امام‌خمینی است.

خطیب جمعه کوار با تاکید بر اینکه علت پیدایش و بقاء نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز در عنصر جمهوریت و اسلامیت نهفته‌است، بیان داشت: این نظام مقدس مردمی و الهی باید در مسیر تلاش برای تحقق عدالت،توجه به اقشار مردم، مبارزه جدی با فساد و حرکت رو به جلو باقوت به راه خود ادامه دهد.

حجت الاسلام گشول خاطرنشان کرد: نظام اسلامی با حضور نسل جوان،مؤمن، دانا و پرانگیزه آینده‌ای روشن را رقم می زند.

امام جمعه کوار در ادامه به حلول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت:باید در این ماه سراسر خیر و برکت ، مساجد پویا و فعال باشد.

او بر لزوم توجه هر چه بیشتر به امور خیر بعنوان ذخیره دنیوی و اخروی تاکید کرد و ابراز کرد: فعالیتهای خیرخواهانه، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، برپایی سفره های افطاری‌ ساده وپرهیز تشریفات، کمک به ایتام و فقرا و ترویج فرهنگ قرانی قرآنی و تولید برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، جهاد تبیین و تبلیغ در ماه رمضان باید به جدیت دنبال شود.

گشول دره سیبی عنوان کرد: ماه رمضان، ماه عبودیت ولایی و تسلیم محض در برابر ولی خدا، تمرین حسن خلق و اصلاح اخلاق است‌.

امام جمعه کوار از دیگر برکات ماه مبارک رمضان که باعث کاهش آسیب های اجتماعی و خانوادگی میشود را ملایمت، مدارا، نرم‌خویی، خوش صحبتی و تمرین حسن خلق دانست.

او درباره فعالیت های حضوری دوباره مدارس گفت: با شیوع کرونا سیستم آموزشی کشور و دانش آموزان صدمات زیادی در حوزه آموزش دیدند که همین مسأله بر ضرورت پرهیز از آموزش مجازی به منظور رهایی از آسیب های فضای مجازی و تلاش برای حضوری کردن کلاسهای درس با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی تاکید دارد .

حجت الاسلام گشول بیماری‌های روحی‌روانی، اعتیاد اینترنتی، ناهنجاری‌های قامتی، تندخوئی، تغییر سبک زندگی، تغییر ساعت خواب، بیداری، کم‌تحرکی، ضعف بینایی، افت تحصیلی، فضاهای ناامن در فضای مجازی را رهاورد محرومیت دانش آموزان از فضای حضوری کلاس ها به دلیل شرایط حاکم بر جامعه در دو سال گذشته عنوان کرد و افزود: لازم است تا خانواده‌ها با انجام واکسیناسیون فرزندان خود آنان را به حضور در مدارس ترغیب کرده و در مقابل این بیماری فرزندانشان را کنند.

وی در بخش دوم خطبه های امروز نماز دشمن شکن جمعه کوار به حضور گسترده صدها نفری نوجوانان و جوانان و مردم غیور شهرستان کوار در کاروان‌های راهیان‌نور و مناطق جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: از طرف بسیج تشکیلات سردار دل‌ها و همچنین کاروان‌های خودجوش مردمی استقبال بسیار خوبی از حضور در مناطق جنوبی و عملیاتی کشور شد.

امام جمعه کوار به سرمازدگی باغ‌های کشاورزی و باغ‌های انگور این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: سرمازدگی در این شهرستان موجب خسارت فراگیر به کشاورزان شده‌است ، می‌طلبد تا دولت و مجلس از کشاورزان آسیب‌دیده حمایت کنند.

گشول با تاکید بر پیش بینی وقوع حادثه در کشت و زرع تصریح کرد: کشاورزان و باغداران باید با بیمه کردن محصولات باغی و کشاورزی خود جلوی ضرر و زیان خود را بگیرند زیرا حوادث هیچگاه خبر نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار