مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد گفت: برودت و سرمای شدید روز‌های ابتدایی سال جدید بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال به زراعت و باغبانی این شهرستان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۱۰۳۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ 30 March 2022

تابناک فارس به نقل از باشکاه خبرنگاران: سیدکاظم موسوی فیروزآباد گفت: افت شدید دما در روز‌های هفتم و هشتم فروردین ماه به محصولات زراعی و باغی شهرستان خسارت زد و این سرمازدگی به ۴ هزار و ۹۸۲ هکتار از مزارع و باغات این شهرستان خسارت وارد کرده است.

به گفته او؛ خسارت در سطح ۱۱۱۶ هکتار از مزارع آبی شهرستان، ۱۰ درصد و حدود ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

موسوی می‌گوید: خسارت در سطح ۳۸۶۶ هکتار از باغ‌های انار، انگور، گل محمدی، انجیر دیم و بادام، ۱۰ الی ۵۰ درصد و ۱۵۸۴ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام مسئول گفت: هشدار‌های لازم توسط اداره هواشناسی در خصوص وقوع سرمازدگی به کشاورزان داده شده بود، بر لزوم توسعه بیمه محصولات کشاورزی در زمان مقرر تاکید کرد.

او گفت: سرمازدگی در روز‌های پایانی سال گذشته نیز به ۳ هزار و ۹۷۵ هکتار از مزارع و باغ‌های شهرستان فیروزآباد حدود ۲۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت وارد کرده بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: به دلیل تغییرات اقلیمی و احتمال وقوع مخاطرات احتمالی از جمله سرمازدگی، بهره‌برداران باید اصول فنی کاشت، داشت و برداشت را رعایت کنند و ضمن زیر پوشش بیمه قرار دادن محصول خود، زیان ناشی از آن را کاهش دهند و از مزایای بیمه محصولات کشاورزی برخوردار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار