استاندار فارس همچنین به بحث ایمنی خودرو‌ها اشاره و گفت: به شکل جدی با کارخانه‌های اتومبیل و خودروسازی رفتار شود که بدون ایمن شدن اتومبیل‌ها هیچ خودرویی وارد بازار نکنند و در این زمینه باید محکم‌تر برخورد شود.
کد خبر: ۱۰۳۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 27 March 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدهادی ایمانیه درباره آخرین وضعیت سفر‌های نوروزی در استان فارس به تصادفات در هفته نخست نوروز اشاره کرد و گفت: در ماجرای تصادفات، چون استان فارس از نظر راه وسیع‌ترین استان‌های کشور است و ۷۸ درصد هم افزایش ورود به استان را داشتیم، تصادفات و فوتی‌ها افزایش پیدا کرده است.

او گفت: فوتی‌های کل استان اعم از برون شهری و درون شهری هفت درصد افزایش داشته است و عمده تصادفات و فوتی‌ها مربوط به برون‌شهری بوده است چرا که تصادفات درون شهری منجر به فوت، ۹۰ درصد کاهش داشته و فقط برون شهری افزایش داشته است.

استاندار فارس گفت: تصادفات جرحی نیز ۷ درصد کاهش داشته است و تلاش برای کاهش تصادفات در برون شهری نیز در دست اقدام است.

ایمانیه درباره تامین ارزاق و کالا‌های اساسی نیز گفت: با ایجاد ۱۰۰ فروشگاه امین در سطح شیراز برای فروش سیب، پرتقال، مرغ، شکر و برنج و تعادل قیمت‌ها، تلاش شده است که در همین راستا ۹۰۰ تن سیب، ۹۵۰ تن پرتقال، ۱۳۰۰ تن مرغ، ۱۸۰۰ برنج، ۵۹۰۰ تن روغن و ۱۷۰۰ تن شکر توزیع شده تا قیمت‌ها متعادل نگه داشته شود.

او می‌گوید: افزایش سفر دلیل بر نشاط مردم است و باید برای سال آینده تدابیری جهت کاهش تصادفات اندیشیده شو.

به گفته ایمانیه، یک سال آینده را هم در استان و هم مدیران کشوری کمک کنند تا نقاط پرحادثه را برطرف کنیم چراکه ۲۰۰ نقطه پرحادثه جاده‌ای در استان فارس داریم.

استاندار فارس همچنین به بحث ایمنی خودرو‌ها اشاره و گفت: به شکل جدی با کارخانه‌های اتومبیل و خودروسازی رفتار شود که بدون ایمن شدن اتومبیل‌ها هیچ خودرویی وارد بازار نکنند و در این زمینه باید محکم‌تر برخورد شود.

ایمانیه با تاکید بر هوشمندتر شدن نظارت‌ها گفت: ۲۰۰ دوربین برای نظارت‌ها در استان فارس نصب شده و به شکل محدود نیز از پهپاد استفاده شده است، اما باید امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بیشتری در اختیار نیروی انتظامی قرار داده شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه تعداد مراکز نیروی انتظامی و پاسگاه‌ها کم است، گفت: این امر می‌طلبد که به شکل جدی‌تری کمک شود تا از نظارت‌های جدی‌تر پلیس استفاده شود.

ایمانیه همچنین گفت:بیش از یک میلیون زائر حرم‌های مطهر در استان فارس داشته‌ایم و بیش از ۷۰۰ هزار بازدیدکننده از اماکن تاریخی شیراز و استان فارس بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار