مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس گفت:بیشترین تردد وسایل نقلیه به ترتیب مربوط به جاده‌های شیراز_مرودشت_ مرودشت_شیراز، صفاشهر_آباده، سعادتشهر_ مرودشت، شهررضا_آباده- دشت ارژن_قائمیه، شیراز_ دشت ارژن، کازرون_بوشهر، کوار_ فیروزآباد، شیراز_ کوار و شیراز_سروستان بوده است.
کد خبر: ۱۰۳۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ 26 March 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: پس از دوسال از شیوع بیماری کرونا که مهمان ناخوانده مردم شده است میگذرد و امسال با بهبود شرایط وضعیت کرونایی و حداقل رساندن محدویت‌های سفر، مردم پس از ماه‌ها خانه نشینی بار سفر را بستند و نوروز خود را با سفر به استان‌ها و حضور در اماکن گردشگری و مذهبی آغاز کردند.

با آغاز تعطیلات نوروزی و راهی شدن گردشگران و مسافران نوروزی به استان فارس و کلانشهر شیراز، باری دیگر شاهد تردد در محور‌های مواصلاتی استان و ترافیک سنگین در ورودی محور‌های فارس هستیم.

بر اساس آمار منتشر شده تردد در محور‌های مواصلاتی استان فارس بیش از70 درصد نسبت به دو سال گذشته و زمان شیوع کرونا افزایش داشته است که روزانه حدود 20 هزار تردد از سمت استان اصفهان به سمت فارس اتفاق می‌افتد.

در این راستا حمید احمدی مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس از ثبت یک میلیون و 255 هزار و 697 تردد در محور‌های مواصلاتی استان در روز گذشته پنجم فروردین‌ماه خبر داد و اظهار داشت: تردد خودرو‌های سواری در روز گذشته نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی 85 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تردد ورودی‌های استان از سمت اصفهان در روز گذشته نسبت به پارسال 248 درصد افزایش داشته است افزود: همچنین تردد ورودی‌های شهر شیراز نیز نسبت به پارسال افزایش 48 درصدی را به همراه داشته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس درصد سرعت غیرمجاز در سطح محور‌های مواصلاتی استان را 5 درصد اعلام کرد و گفت: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته، 72 هزار و 655 تردد را خودرو‌های سنگین، یک میلیون و 175 هزار و 819 تردد را خودرو‌های سواری و وانت و 7 هزار و 223 تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس با بیان اینکه از کل تردد‌های انجام شده 6 درصد متعلق به تردد خودرو‌های سنگین بوده‌است، عنوان کرد: متوسط سرعت خودرو‌ها 78 کیلومتر بر ساعت بوده است.

احمدی با بیان اینکه در روز گذشته 196 هزار و 280 تخلف در جاده‌های استان ثبت شده است، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا روز گذشته 865 هزار خودرو مسافر نوروزی به استان فارس وارد شده است و 828 هزار خودرو از استان خارج شده است.

 

وی تصریح کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه به ترتیب مربوط به جاده‌های شیراز_مرودشت_ مرودشت_شیراز، صفاشهر_آباده، سعادتشهر_ مرودشت، شهررضا_آباده- دشت ارژن_قائمیه، شیراز_ دشت ارژن، کازرون_بوشهر، کوار_ فیروزآباد، شیراز_ کوار و شیراز_سروستان بوده است.

احمدی تصریح کرد: در محور شیراز- مرودشت 60 هزار و 703 تردد، مرودشت_ شیراز 43 هزار و 567 تردد، شیراز_ کوار 31 هزار و 39 تردد، شیراز_دشت ارژن 28 هزار و 679، سعاتشهر_صفاشهر_ 27 هزار و 167 تردد، شیراز_سروستان 18 هزار و 199 تردد، قائمیه_ نورآباد 14 هزار و 917 تردد، کازرون_بوشهر 17 هزار و 12 تردد و نورآباد_گچساران نیز 11 هزار و 952 تردد ثبت شده است.

وی با اشاره به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز بیان کرد: در حال حاضر تمام محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است.
احمدی با درخواست از مردم برای همکاری بیشتر با عوامل راهداری و پلیس راه گفت: این همکاری سبب می‌شود که تعطیلات نوروزی با حادثه کمتری سپری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار