به همت حوزه هنری خراسان شمالی؛
نشست داوری و معرفی هنرمند برتر انقلابی سال ۱۴۰۰ خراسان شمالی با حضور مدیران فرهنگی استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 19 March 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، نشست تخصصی داوری و معرفی هنرمند برتر انقلابی سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

این نشست تخصصی با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، دبیر جبهه مردمی فرهنگی اجتماعی استان و یکی از هنرمندان پیشکسوت با هدف بررسی تخصصی، ارائه نقطه نظرات و رأی‌گیری جهت انتخاب هنرمند انقلابی برپا شد.

اکرم صدیقی، رئیس حوزه هنری خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های متنوع این نهاد جهت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: بدون تردید اوج فعالیت‌های هفته هنر معرفی و پاسداشت زحمات هنرمندانی است که در شرایط سخت کنونی به تبیین هنر متعهد و مسئله‌محور پرداخته‌اند.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی تصریح کرد: با عطف به این هدف متعالی در گام‌های ابتدایی جلسات تخصصی دفاتر حوزه هنری و معرفی هنرمندان توسط کارشناسان و هنرمندان پیش‌تر برگزار شده بود.

وی در ادامه افزود: خلق اثر با انتشار وسیع یا اکران موفق در سال ۱۴۰۰، تأثیرگذاری اجتماعی، تلاش ویژه در خصوص آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، تجربه مؤثر در جریان سازی فرهنگی هنری همسو با انقلاب اسلامی و واکنش هنرمندانه، تأثیرگذار و سریع به اتفاقات و رویدادهای روز کشور مؤلفه‌های اصلی جهت این انتخاب است.

صدیقی در انتها خاطر نشان کرد: هنر متعهد و انقلابی به گستره مرزهای حقیقت و وجدان‌های بیدار انسان‌ها است.

در این نشست حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، تقی صادقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، امیر سرتیپ محمد نجاتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمد افشین‌فر دبیر جبهه مردمی فرهنگی و اجتماعی خراسان شمالی و علیرضا فیروزه از هنرمندان متعهد و پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی حضور داشتند و به بیان نظرات خود در این باره پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار