معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از رها سازی ۲۶ بهله پرنده شکاری در زیستگاههای طبیعی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶ 16 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی ،" زهره موسوی " افزود: پرندگان آزاد شده شامل ۱۲ بهله دلیجه، ۲ بهله عقاب طلایی ، ۴ بهله سارگپه ، ۳ بهله انواع جغد و ۵ بهله قرقی بودند که به دلایل متخلف دچار آسیب دیدگی و جراحت شده بودند که پس از تیمار به طبیعت بازگردانده شدند.
وی یادآورشد: تمامی این پرندگان شکاری ارزشمند با انجام اقدامات درمانی، تیمار و تغذیه و گذراندن دوران نقاهت تحت نظر کارشناسان، پس از بدست آوردن شرایط جسمی مناسب با رعایت پروتکل‌های دامپزشکی حیات وحش در طبیعت رها سازی شدند.
موسوی اظهار داشت : رعایت ملاحظات تخصصی زیست محیطی از جمله تغذیه مناسب جانوران به‌ ویژه در روزهای پیش از رهاسازی، انتخاب زمان و محل مناسب برای اجرای برنامه بازگشت به طبیعت از جهت موقعیت مکانی، توپوگرافی و عوارض طبیعی منطقه همچنین شرایط مناسب آب و هوایی در روز اجرای برنامه، علامت‌گذاری جانوران و حمل آن‌ها به شیوه اصولی تا محل رهاسازی از ضرورت‌های اجرای برنامه‌های رهاسازی جانوران وحشی در طبیعت است.
گفتنی است، استان مركزی در خاستگاه سوم كشور در حوزه تنوع زیستی قرار دارد و تاكنون ۳۶۳ گونه جانوری شامل ۶۵ گونه پستاندار،۲۲۲گونه پرنده، ۵۵ گونه خزنده، ۴ گونه دوزیست، ۱۷ گونه ماهی بومی و یكهزار و ۳۳۶گونه گیاهی در آن شناسایی شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار