سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت:
۵۰۰ بنای تاریخی گیلان آماده استقبال از مسافران نوروزی
کد خبر: ۱۰۳۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱ 15 March 2022

ه گزارش تابناک گیلان :سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: در ایام نوروز براساس برنامه ریزی ۵۱ برنامه در حوزه میراث فرهنگی در نظر گرفته شده و همچنین ۳۸ نمایشگاه صنایع دستی و ۵۰۰ مکان تاریخی آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

ولی جهانی در جمع خبرنگاران در ستاد اجرایی خدمات سفر، اظهار کرد: در ایام نوروز براساس برنامه ریزی ۵۱ برنامه در حوزه میراث فرهنگی شامل آیین‌های سنتی در موزه‌ها خصوصا موزه میراث روستایی سراوان برنامه ریزی شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان افزود: در حوزه صنایع دستی ۳۸ نمایشگاه با ۴۰۰ غرفه در مناطق مختلف استان خصوصا در دیلمان و جیرنده برگزار می‌شود. همچنین در حوزه گردشگری و تاریخی ۵۰۰ بنای تاریخی و ۲۵۰ غار طبیعی و آبشار آماده بازدید و خدمات‌رسانی به مسافران در نوروز ۱۴۰۱ است.

در ادامه حمیدرضا آذرپور، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به آداب، آیین‌ها و مهمان‌پذیری مردم گیلان از مسافران و گردشگران نوروزی گفت: در نوروز سال گذشته یک میلیون و ۲۲ هزار دستگاه خورو وارد گیلان شده بود و همچنین ۳۲۶ هزار و ۴۵۶ نفر در مراکز اقامتی گیلان اقامات داشتند که ۲۸۶ نفر خارجی بودند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه ۲۷ نوروزگاه در مراکز مختلف و پرتردد استان گیلان با حضور هنرمندان برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال ۱۲۰ سفره هفت‌سین در میادین و مراکز پرتردد استان گیلان از جمله ترمینال، ایستگاه راه‌آهن، فرودگاه و سایر اماکن برپا می‌شود.

آذرپور با تاکید بر نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در اماکن گردشگری و فرهنگی، بیان کرد: در نوروز ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۳ موزه، ۹۰ جایگاه عرصه سوخت، ۱۸ مجتمع خدماتی بین‌راهی و ۱۴۸ مسجد، ۲۶ پایگاه انتظامی، ۶۷ پایگاه امداد و نجات و ۳۲ مجموعه امداد خودرو آماده خدمات‌رسانی به مسافران هستند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: معرفی جاذبه‌های کمتر شناخته شده، کمک به کسب و کار آسیب‌دیده در دوران کرونا در همه حوزه‌ها از جمله اهداف اصلی اجرای برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر در سال ۱۴۰۱ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار