مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: به مناسبت برگزاری یاد روز حافظ و دهه فرهنگ در شیراز، هنرمندان هفت استان کشور در این شهر هنرنمایی می کنند.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵ 30 September 2015
بهزاد مریدی در نشست خبری در شیراز بیان داشت: گروه های هنری شرکت کننده در ویژه برنامه های یاد روز حافظ و دهه فرهنگ، از استان های فارس، خرسان شمالی، چهار محال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و بوشهر هستند و برنامه های متنوعی در شیراز اجرا خواهند کرد.

وی ادامه داد: در گذشته روال به این شکل بود که در بیستم مهرماه زاد روز حافظ، برنامه هایی با حضور ادیبان، شاعران و هنرمندان پیش بینی و اجرا می شد.

مریدی افزود: ازسال 93 با راه اندازی گذر هنر، تصمیم گرفته شد با هدف بهره مندی تمام گروه ها و اقشار مردم و همچنین علاقه مندان به حافظ، برنامه ها به مدت 10 روز تداوم داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: سال 93گروه های مختلف هنری در زمینه
هنرهای نمایشی، تجسمی، خوشنویسی وموسیقی ازنقاط مختلف حضور داشتند و امسال نیزتصمیم گرفته شداز سایر استان های کشور برای شرکت در این مراسم دعوت شود.

او اظهار کرد: امیدواریم این اقدام مقدمه ای باشد برای حضور افرادی از ملل مختلف در برنامه های یادروز حافظ.

وی گفت: در روز هفدهم مهرماه جاری نیز برنامه ای با حضور یک هزار شاعر پارسی گو از سراسر کشور در شیراز برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: روز هجدهم مهرماه نیز برنامه ای با عنوان 'با همسایگان حافظ' برگزار می شود و در این برنامه، شاعرانی که در جوار مقبره حافظ به خاک سپرده شده اند، معرفی خواهند شد.

مریدی افزود: در شب زادروز حافظ نیز آرامگاه حافظ این شاعر بلند آوازه با برپایی مراسمی گلباران می شود.

وی اضافه کرد: در صبح روز بیستم مهرماه جاری که مصادف با یاد روز حافظ و آخرین روز از دهه فرهنگ است، بخش علمی حافظ با حضور حافظ پژوهان برگزار می شود و در نوبت عصر آیین اختتامیه ای با حضور مسوولان کشوری و میهمانان خارجی برپا خواهد شد.

بیستم مهرماه در تقویم رسمی به عنوان روز بزرگداشت حافظ شیرازی نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار