نماینده ولی فقیه در استان؛
امام جمعه ایلام گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر ایلام معضلی جدی تلقی شده که باید با اقدام به موقع از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط پیش از عملیات ساخت با این تخلف‌ها برخورد جدی شود.
کد خبر: ۱۰۳۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ 05 March 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در دیدار با مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران و مدیران ذی ربط اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی شهر ایلام که باعث شده مبلمان شهری وضعیت نامناسبی داشته باشد ساخت و سازهای غیر مجاز توسط برخی افراد سودجوست که این مهم علاوه بر عدالتی نوعی اجحاف در حق دیگران است.

وی با بیان اینکه مبنای ما در توسعه شهری باید نظم و قانون باشد، افزود: متاسفانه آن طور که باید نظارت جدی بر ساخت و سازها انجام شود صورت نگرفته است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: ساختمان سازی و مسکن یکی از ضروریات کشور است و در این خصوص باید بازرسان از مسکن و شهرسازی ورود و نظارت جدی بر ساخت و سازها داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: توسعه زیرساخت های راه در استان ایلام به سبب داشتن مزیت‌های زیاد از جمله اینکه این استان شاهراه ارتباطی مسیر زائران اربعین حسینی به کشور عراق است، نیازمند توجه خاص و ویژه ای بوده که باید مورد عنایت و توجه خاص مسوولان این حوزه قرار گیرد.

وی با اشاره به ایثارگری و ایستادگی و مقاومت مردم استان در دوران هشت سال دفاع مقدس و فاصله گرفتن از توسعه در حوزه زیرساخت و سال های بعد از آن هم یادآور شد: با توجه به بحث ایجاد مبادلات مرزی برخی محورهای استان در شهرستان های مرزی دهلران به سمت مهران مسیر ارتباطی مناسبی ندارند که باید این وضعیت ناامنی راه های برطرف شود و اعتبارات خاصی به این حوزه تخصیص یابد چرا که اعتبار کم مشکلات این حوزه را حل نخواهد کرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران نیز در این دیدار با بیان اینکه دیدار با خانواده های شهدا و سرکشی از ایثارگران تاثیرات و برکات بسیار خوبی دارد، ابراز کرد: دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید تلاش کرد که آنطور که شایسته است این امر انجام شود.

حمید مردانیان یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی دارای آمار بالایی در زمینه ایثارگران و خانواده های معزز شهداست، هدف ما از سفرهای استانی این است که از نزدیک در میان خانواده های شهدا و ایثارگران این وزارتخانه در سراسر استان داشته باشیم که به طور قطع برکات زیادی دارد.

وی افزود: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری اگر ما این امر را انجام ندهیم به طور یقین دشمنان وارد عرصه خواهند شد و باید قدر خانواده های شهدا و ایثارگر را دانست و از آنان تقدیر کرد تا فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه گسترش یابد./م

بیشتر بخوانید :
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار