تیم فوتبال سپاهان اصفهان در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر میزبان تیم فوتبال فجر شهید سپاسی است.
کد خبر: ۱۰۳۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ 05 March 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم:هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز یکشنبه 15 اسفند ماه 1400 با برگزاری هشت دیدار خاتمه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها، تیم فوتبال سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش‌‌جهان میزبان تیم فجر شهید سپاسی است.

لیگ بیست و یکم به یک‌سوم پایانی خود رسیده و سپاهان در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته بیست و یکم باید آماده پیکار با فجرسپاسی شود، بازی حساسی که با در نظر گرفتن نزدیکی امتیازات تیم‌های رده سوم تا هفتم جدول، نتیجه آن برای هر دو تیم و به‌ویژه سپاهان از اهمیت بالایی برخوردار است. شاگردان نویدکیا در صورت کسب هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی مقابل فجرسپاسی، جایگاهش را در جدول از دست می‌دهد و در شرایط سختی قرار می‌گیرد.

سپاهان در حالی آماده این رقابت می‌شود که هفته گذشته مقابل تراکتور، با تساوی 2_2 متوقف شد تا روند تساوی‌های این تیم وارد سومین هفته متوالی خود شود. سپاهان در 20 بازی قبلی خود 10 برد، 5 تساوی و 5 شکست به دست آورده و 35 امتیاز در رده سوم جدول ایستاده است.

در آن سو فجرسپاسی هفته گذشته مقابل پیکان تن به تساوی یک_یک داد تا روند نبردن‌های این تیم وارد یازدهمین هفته خود شود. آخرین پیروزی فجری‌ها در لیگ برتر به هفته پنجم لیگ در بازی رفت مقابل پیکان باز می‌گردد و بعد از آن فجری‌ها نتوانسته‌اند هیچ بردی به دست آورند. فجرسپاسی در 20 هفته گذشته 2 برد، 9 تساوی و 9 شکست به دست آورده و با 15 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد.

سپاهان حال و روز خوشی ندارد و برای خاتمه دادن با ناکامی‌های اخیرش به پیروزی مقابل فجر نیاز دارد. شاگردان نویدکیا در سه هفته گذشته هیچ بردی به دست نیاورده‌اند و با توجه به فاصله دو امتیازی مس به سپاهان، برای حفظ جایگاه‌شان در جدول و خاتمه بخشیدن به روند ناکامی‌هایشان باید از سد فجرسپاسی بگذرند.

سپاهان از نظر تعدد مهره و کیفیت بازیکنان قابل مقایسه با فجر نیست و از شرایط بسیار بهتری برخوردار است. زردپوشان اصفهانی در فاز دفاعی علی‌رغم نتیجه هفته گذشته همچنان وضعیت خوبی دارند و حضور مظاهری در درون دروازه، خیال نویدکیا را تا حدودی از خط دفاعی تیمش راحت کرده است.

سپاهان در خط میانی با حضور بازیکنانی مانند ریگی، کریمی، سلمانی، رفیعی و احمدزاه یکی از قدرتمندترین تیم‌های حال حاضر لیگ است و تنوع هافبک‌های سپاهان باعث شده تا دست نویدکیا برای اعمال تغییرات مدنظرش باز باشد. زردپوشان اصفهانی در خط حمله از مغانلو و شهباززاده بهره می‌گیرند و از شرایط قابل قبولی برخوردار هستند.

با این حال سپاهان مقابل فجر کار ساده‌ای در پیش ندارد، زردپوشان اصفهانی مقابل تیمی به میدان می‌روند که از انگیزه بالایی برخوردار است و فوتبالی بسته و متمرکز را به نمایش می‌گذارد و شاگردان نویدکیا در طول فصل ثابت کرده‌اند که مقابل تیم‌هایی که بسته بازی می‌کنند، به مشکل بر می‌خورند.

شاگردان کلانتری در فصل جاری با سیستم 3 دفاع بازی می‌کنند و با آرایش 1_2_4_3 به میدان می‌روند. فجری‌ها به دنبال کسب حداقل امتیاز هستند و به همین خاطر فردا رو به ارائه یک بازی بسته و تخریبی آورده و در ضدحملات به دنبال گلزنی هستند.

فجرسپاسی در فاز هجومی شرایط خوبی ندارد و در طول 20 هفته گذشته تنها هشت گل به ثمر رسانده که عملکرد فاجعه باری است. شیرازی‌ها در فاز دفاعی نیز عملکرد ضعیفی داشته و با دریافت 18 گل آمار خوبی از خود به جای نگذاشته‌اند.

مصدومان و محرومان:

حسن شوشتری هفته گذشته دچار مصدومیت شدیدی شد و قادر به همراهی سپاهان نیست.

ترکیب احتمالی سپاهان:

رشید مظاهری، امید نورافکن، عزت پورقاز، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد کریمی، مسعود ریگی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، رضا میرزایی و سجاد شهباززاده.

سرمربی: نویدکیا

ترکیب احتمالی فجرسپاسی:

ایمان صادقی، رضا علیاری، محمد قنبری،یوسف وکیا ، محمدرضا خدری- دانیال کردستانی، احمدرضا زنده روح ، حمید نعمتی- حسین مهربان، محمد کاظمی،علی فاتح

سرمربی: کلانتری

مدیرعامل باشگاه سپاهان: نقش‌جهان استاندارهای لازم برای میزبانی دیدارهای تیم ملی را دارد

واکاوی تقابل سپاهان و تراکتور؛ زردپوشان پرانگیزه اما پراشتباه

نویدکیا: تلاش می‌کنیم که اتفاق بدی برای سپاهان به وجود نیاید/ اعتقادی به اشتباه فردی در فوتبال ندارم

آمار رویارویی‌های دو تیم سپاهان اصفهان و فجر سپاسی شیراز به‌ شرح زیر است:

لیگ برتر

لیگ نخست

سپاهان صفر - فجرسپاسی صفر

فجرسپاسی صفر - سپاهان یک

لیگ دوم

سپاهان یک - فجرسپاسی 2

فجرسپاسی 2 - سپاهان صفر

لیگ سوم

فجرسپاسی 2 - سپاهان یک

سپاهان 3 - فجرسپاسی یک

لیگ چهارم

فجرسپاسی صفر- سپاهان صفر

سپاهان صفر - فجرسپاسی صفر

لیگ پنجم

فجرسپاسی یک - سپاهان صفر

سپاهان 3 - فجرسپاسی صفر

لیگ ششم

فجرسپاسی یک - سپاهان یک

سپاهان یک - فجرسپاسی 2

لیگ هفتم

فجرسپاسی صفر - سپاهان 2

سپاهان صفر - فجرسپاسی صفر

لیگ هشتم

فجرسپاسی یک - سپاهان صفر

سپاهان صفر - فجرسپاسی صفر

لیگ نهم

فجرسپاسی 3 - سپاهان یک

سپاهان 5 - فجرسپاسی یک

لیگ یازدهم

فجرسپاسی 3 - سپاهان 2

سپاهان یک - فجرسپاسی صفر

لیگ دوازدهم

سپاهان یک - فجرسپاسی صفر

فجرسپاسی صفر - سپاهان صفر

لیگ سیزدهم

فجرسپاسی 2 - سپاهان یک

سپاهان 3 - فجرسپاسی صفر

لیگ بیستم

فجرسپاسی صفر_سپاهان 2

برنامه سایر بازی‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

یکشنبه 15 اسفند ماه

صنعت نفت آبادان_ پرسپولیس

استقلال_گل‌گهر سیرجان

آلومینیوم اراک_هوادار

پدیده مشهد_تراکتور

مس رفسنجان_نفت مسجدسلیمان

پیکان_نساجی مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار