رییس بیمارستان فوق تخصصی محمد کرمانشاهی در گفتگو با تابناک:
رئیس بیمارستان قوق تخصصی محمد کرمانشاهی گفت: ابتلا به امیکرون در نوزادان هم مشاهده می‌شود اما بیشترین میزان بستری کودکان بین اطفال چهار تا هشت سال است.
کد خبر: ۱۰۳۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 01 March 2022

فریبا ویسی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: خوشبختانه آمار بستری ها دو روز اخیر در حال کاهش بوده اما مراجعات سرپایی همچنان نسبت به هفته های قبل حدودا تقریبا دو برابر شده است.

وی افزود: بیشتر کوکان و نوجوانانی که مراجعه می کنند، علائم گوارشی به صورت اسهال و استفراغ، تهوع، بی اشتهایی وهمچنین علائم تنفسی مانند سرفه و ... دارند.

رئیس بیمارستان محمد کرمانشاهی ادامه داد: متاسفانه بستری شدگان از گروه سنی نوزادی تا نوجوان ۱۴ ساله را تشکیل می دهند، اما عمده بستری های ما در سنین ۴ تا ۸ سالگی می باشد.

وی با بیام اینکه متاسفانه در پیک ششم و شیوع سویه اومیکرون شاهد ابتلای سریع به کرونا بودیم، خاطر نشان کرد: هر جا که رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم ضعیف شده آمار ابتلا نیز افزایش می یابد، اگرچه تهویه های نامناسب در منازل و بسته شدن درب ها و پنجره ها در زمستان باعث شد ظرف مدت کوتاهی همه اعضا خانواده به بیماری کرونا مبتلا شوند.

وی با اشاره به تفاوت تعداد مراجعین در روزهای مختلف، متوسط مراجعین روزانه را ۲۰ تا ۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه این آمار کاهش یافته است.

ویسی تاکید کرد: عموم بستری شدگان واکسینه نشدند  و تعداد کودکان واکسینه ۵ تا ۱۲ سال خیلی کم است.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار