امام جمعه لارستان اعتماد به غرب و آمریکا را ساده‌انگاری دانست و تأکید کرد: متأسفانه برخی‌ها در کشور این را باور کرده‌اند که اگر غربی‌ها تضمین دهند، کار تمام است.
کد خبر: ۱۰۳۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ 26 February 2022

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت شاعر آئینی لارستان حاج خلیل روئینا، به معرفی فرمانده جدید انتظامی لارستان اشاره کرد و اظهار داشت: ۸ اسفندماه مصادف با سالروز شهادت امام کاظم(ع) است که الگوی زندگی این امام بزرگوار نشان می‌دهد که حتی در سخت‌ترین شرایط هم دین و مذهب خود را حفظ کنیم.

وی با گرامیداشت ۲۷ ماه رجب مصادف با عید بزرگ مبعث، افزود: جهاد تبیین که مقام معظم رهبری مدتی‌است بر آن تأکید دارند، نیازمند جهت‌گیری و هدف‌گیری است.

امام جمعه لارستان با برشمردن اهم اهداف انقلاب اسلامی، تصریح کرد: پیشرفت کشور، عدالت اجتماعی، اقتدار کشور، تشکیل جامعه اسلامی و در نهایت رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حجم بالای محرومیت‌ها و ویرانی‌ها و همچنین عناد دشمنان به شگردهای مختلف برای برجسته‌سازی داشته‌ها و نداشته‌ها و کمبودها در ذهن مردم منجر به آن شد تا پیشرفت‌های بزرگ انقلاب اسلامی به چشم نیاید، خاطر نشان کرد: دشمن امروز به دنبال مسموم‌سازی افکار عمومی به ویژه افکار جوانان است تا آنان را از کارهای صورت گرفته غافل کند.

وی سفر رئیس جمهور ایران به کشور قطر طی هفته اخیر را بسیار مهم و با اهمیت برشمرد و عنوان کرد: کشور قطر برای کشوری نظیر آمریکا بسیار مهم است به طوری که آمریکا، کشور قطر را شریک راهبردی در خارج از ناتو اعلام کرده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به توافق‌های خوب انجام شده بین مسئولان ارشد ایران و قطر در این سفر، یادآور شد: در سایه تعامل و حُسن همجواری می‌تواند به نفع اقتصادی دو کشور باشد و با توجه به اینکه ایران، روسیه و قطر به عنوان ارکان اصلی اُپیک گازی هستند که اگر این سه رُکن با یکدیگر باشند، از مُفت فروشی گاز جلوگیری می‌شود.

امام جمعه لارستان با یادآوری اقدامات تحریک‌برانگیز آمریکا برای بروز جنگ بین روسیه و اوکراین در راستای تضعیف کشور روسیه، بیان کرد: آنهایی که دل در گرو غرب دارند می‌بایست از این حادثه درس و عبرت بگیرند.

وی با بیان اینکه اوکرین طی دهه‌های گذشته که سومین قدرت هسته‌ای دنیا بود، با تضمین آمریکا و انگیس تمامی سلاح‌های هسته‌ای خود را با وعده کمک‌رسانی در هنگام بحران از بین برد، افزود: اکنون که مورد حمله واقع شده‌اند، آمریکا گفته است ما قصد اعزام نیرو نداریم و به تحریم اکتفاء می‌کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به دست رد ناتو بر سینه اوکراین در راستای حمایت از این کشور در جنگ، تصریح کرد: کشورهای اروپایی نیز فقط لیستی از تحریم را ارائه کرده‌اند.

امام جمعه لارستان اعتماد به غرب و آمریکا را ساده‌انگاری دانست و تأکید کرد: متأسفانه برخی‌ها در کشور این را باور کرده‌اند که اگر غربی‌ها تضمین دهند، کار تمام است.

ف ۱۱۰

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار