یک مجموعه دانش بنیان در کرج با تلاش متخصصان جوان، خودکفایی صنعت خودرو را رقم زدند و در کوتاه‌ترین زمان ای. سی. یو معروف به "کامپیوتر یا مغز خودرو" را که وارداتی بود ، ساختند.
کد خبر: ۱۰۳۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷ 22 February 2022

جان تازه هزاران خودروی “رسوب کرده ” در کارخانه ها با مغز ایرانی

به گزارش «تابناک البرز» مدیر عامل گروه صنعتی آذین خودرو گفت: ای. سی. یو، قطعه‌ای است که تا چندی پیش کمبودش باعث رسوب هزاران خودرو در کف کارخانه‌های بزرگ خودروسازی کشور شده بود، اما الان صفر تا صد این قطعه را متخصصان ایرانی، بومی سازی کرده اند.
وی با اشاره به دستیابی دانش تولید ای. سی. یو که نبودش به علت تحریم‌ها باعث رسوب سالانه هزاران خودرو در پارکینگ خودروسازان شده بود، افزود: توان تولید داخلی ۲۰۰ هزار ای. سی. یو  را داریم که در صورت خرید خودروسازان، موجب صرفه جویی ارزی ۲ میلیون دلاری می‌شود.
رضایی گفت: پیش از این فناوری ساخت ای. سی. یو در انحصار آلمان، آمریکا، فرانسه، کره، چین و ژاپن بود، اما آن را با قیمتی حدود ۲۵ درصد کمتر از نمونه وارداتی، ساختیم.

مدیرعامل گروه صنعتی آذین خودرو افزود: ساخت این ای. سی. یو‌ها مطابق با استاندارد‌های بین المللی و بر اساس شرایط جغرافیایی کشور انجام شده است و توانسته ایم انواع ای. سی. یو  ۱۶ بی. تی، ۳۲ بی. تی  نسل جدید و “توربوشارژ”، تولید کنیم.

رضایی گفت: در این مجموعه دانش بنیان، همچنین دستگاه کنترل بخاری،   انواع مدل‌های “توربوشارژ” و سالانه ۱۰۰هزار “جلوآمپر”  انواع خودرو تولید می‌شود.
به گفته او، متخصصان شرکت پس از ۶ سال تحقیق  به دانش و فناوری ساخت ساندروف دست یافتند و در ۳ خط تولید این مجموعه،   سالانه ۷۵۰ هزار ساندروف تولید می‌شود.

رضایی ادامه داد: ساندروف‌های تولید این شرکت، ۳۰درصد ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی است و همچنین توانایی ساخت این قطعه برای خودرو‌های جدید داخلی را هم داریم.

در این گروه صنعتی؛ ۷ هزار نیروی متخصص سالانه ۸۰۰ میلیون قطعه برای انواع خودرو‌های داخلی وخارجی تولید می‌کنند و توان تولید یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار