آخرین وضعیت کرونا در فارس نیز نشــان مى دهد که با شــیوع ســویه اُمیکرون آمار مبتلایان و بســترى افزایشى شده اســت، آن طور که معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکى شــیراز مى گوید: آمار بســترى هاى مبتلا به کرونا در فارس به ســرعت افزایش یافته و در حــال حاضر یکهــزار و300 نفر به دلیل ابتــلا به کرونا در بیمارستانها بسترى و از این تعداد 140 نفر نیز در بخش هاى ویژه بسترى هستند.
کد خبر: ۱۰۲۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷ 13 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: در حالــى از روزهاى ابتداى شــروع کرونــا؛ ابتلا، بســترى و فوتى هــا رو به افزایش بود کــه در چند ماه گذشــته و بعد از عبور از پیک خطرناک و کشنده دلتا و با روند خوب واکسیناسیون شرایط در کشور تا حدودى ثابت شــد.

این شــرایط اما چند ماه بیشــتر دوام نیاورد و با شــیوع ســویه اُمیکرون که در حال حاضر به عنوان آخرین ســویه کرونا شناخته مى شود باز وضعیت قرمز را به شهرها بازگرداند.

در این فاصله که ســرعت واکسیناســیون افزایش یافت و وضعیت شهرها به حالت عادى بازگشت اما سویه اُمیکــرون بار دیگــر بر خلاف واکسیناســیون خوبى که انجام شده بود؛ همه گیرى را افزایش داد و کرونا را وارد ششــمین پیک کرد. در چند هفته گذشته اُمیکرون 17 شهرستان فارس را قرمز کرد است و به گفته متخصصان این حوزه ابتلا به اُمیکرون در افرادى که واکســن تزریق نکرده اند و کودکان بسیار زیاد است.

افزایش سرعت بسترى بیماران مبتلا به کرونا

آخرین وضعیت کرونا در فارس نیز نشــان مى دهد که با شــیوع ســویه اُمیکرون آمار مبتلایان و بســترى افزایشى شده اســت، آن طور که معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکى شــیراز مى گوید: آمار بســترى هاى مبتلا به کرونا در فارس به ســرعت افزایش یافته و در حــال حاضر یکهــزار و300 نفر به دلیل ابتــلا به کرونا در بیمارستانها بسترى و از این تعداد 140 نفر نیز در بخش هاى ویژه بسترى هستند.

عبــاس رضاییان زاده با اشــاره به اینکه به دلیل ســرایت زیاد سویه اُمیکرون به ســرعت آمار بســترى ها بالا مى رود، تصریــح مى کند: همچنین سرعت افزایش بســترى کودکان در این پیک بیشــتر از دیگر سویه ها اســت.

وى مى گوید: درحالى که در ســویه هاى قبلى کودکان کمتر مبتلا می‌شــدند و آمار ابتلا آنها کمتر از 10 نفر بود اما در حال حاضر 162 نفر کودک بســترى هستند و 10 نفر نیز تحت شرایط مراقبت‌هاى ویژه قرار دارند.

رضاییان زاده با بیــان اینکه درحال حاضر ظرفیت تخت‌هاى بیمارســتانى پاسخگو است، ابراز مى‌کند: در صورتى که ســرعت انتقال بیمارى و بسترى‌ها به همین ســرعت باشــد، ممکن اســت تخت هاى بیمارستانى پر شود.

بسترى شـدگان عمدتا واکسن تزریق نکرده اند

معاون دانشــگاه علوم پزشــکى شــیراز با اشاره به اینکه کشــندگى ســویه امیکرون از دیگر سویه ها کمتر است، خاطرنشان مى کند: اما سرعت بسیار زیاد است و همچنان میزان سرایت بالا است.

رضاییــان زاده در رابطه با وضعیت افراد بســترى مى گوید: عمده این افراد بیمارانى هســتند که واکسن نزده اند.

وى با اشــاره به اینکه شــیراز همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و محدودیت ها بر اســاس رنگ بندى در حال اجراست، عنوان مى کند: تعدادى از کارمندان باید به صورت دورکارى بر اساس رنگ بندى محدودیت‌ها در محل کار خود حاضر شــوند و رستوران ها و فست فودها نیز به صورت بیرون فعالیت داشته باشند.

زمانى بـراى کاهـش و پایان پیـک نمى توان اعلام کرد

معاون بهداشــت علوم پزشــکى شیراز در خصوص کاهش پیک با بیان اینکه نمى توان پایان پیک ششــم را پیش بینى کرد،عنوان مى کند: لذا رعایت شیوه نامه هاى بهداشــتى و تزریق دوز سوم واکسن در کاهش ابتلا به این سویه موثر است.

رضاییان زاده همچنین به آغاز تزریق واکسیناسیون براى کودکان 5 تا 9 سال اشاره و بیان کرد: پیش از این تزریق واکسن براى 12 تا 18 ساله ها در دستور کار بود و از یکى دو روز اخیر تزریق واکســن براى کودکان 5 تا 9 ســال با توجه به شیوع این سویه در کودکان در حال اجرا اســت.

وى بر تزریق سریع واکسن در بین کودکان با توجه به شــیوع دوباره کرونا و تاثیر سویه اُمیکرون بر ابتلا کودکان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا شهرســتانهاى آبــاده، اقلید، خرمبید، سپیدان، بیضا، ممســنى، پاسارگاد، ارسنجان، زرقــان، شــیراز، فســا، داراب، زرین دشــت، لار، خنج، سرچهان و اوز در وضعیت قرمز کرونا هستند. همچنیــن شهرســتانهاى بختــگان، مرودشــت، کوهچنــار، کازرون، خرامــه، سروســتان، کــوار، خفــر، فراشبند، استهبان، نىریز و گراش وضعیت نارنجى اعلام شده است. شهرستانهاى بوانات، رستم، فیروزاباد، مهر، قیروکارزین، لامرد در شرایط زرد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار