معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس ابراز داشت: هیچ کس نمی تواند ایران را از صحنه جغرافیای جهان و سیاسی دنیا حذف کنند و زمانی که انقلاب اسلامی در نبرد جانانه هشت ساله برای اولین بار در تاریخ ۲۰۰ ساله ایستادند و یک وجب از خاک کشور جدا نشد.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 10 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسماعیل محبی پور در همایش وحدت انقلابی در شهرستان اوز اظهار داشت: هرگاه وحدت ضابطه مند با انقلابی گری معنا حقیقی یابند نتیجه آن منجر به تشکیل جامعه قوی تر، مقتدر ، مستحکم و کارآمد خواهد بود.

معاون استاندار فارس گفت: مصداق عینی وحدت انقلابی در حماسه وحدت آفرین و عظیم ملت در یوم الله ۲۲ بهمن و یا روز قدس مشخص می شود؛ آنجا که مردم با وحدت و یکپارچگی ندای استکبار و استبداد ستیزی سر می دهند.

محبی پور یادآور شد: در وحدت بر مبنای انقلابی گری همه به دنبال حل مشکلات مردم هستند، در برابر تحریم و تهدید و تطمیع و فشارهای دشمن مقاومت می کنند.

معاون استاندار فارس گفت: وحدت انقلابی یعنی اینکه بین اهل سنت متدین با سنی های افراطی و با رویکردها و حرکت های جنایتکارانه آنها و همچنین بین شیعیان واقعی و اصیل ایرانی با شیعه انگلیسی باید تفکیک قایل شد.

او گفت: وحدت انقلابی همچنین یعنی اینکه بین شیعه واقعی و اصیل ایرانی با شیعه وابسته با برنامه های انگلیسی باید خط کشی کرد تفکیک قایل شد

این مقام مسوول بیان کرد: وحدت انقلابی یعنی اینکه رویکردهای تفریطی و بدون مرزبندی کنار گذاشته شود و همچنین از نگاه های افراط گرایانه به اسم انقلابی گری که هرگونه همگرایی و وحدت را به نقد می کشد نیز اجتناب کرد.

محبی پور تصریح کرد: وحدت خود البته دارای ضابطه و شاخص هایی است که بر مبنای در هم تنیدیگی و به هم پیوستگی عوامل درون جامعه اسلامی معنا می یابد.

معاون استاندار فارس گفت: مهمترین دلیلی که امروز ضمن تاکید بر ملیت و ایرانی بودن خود باید روی ان تاکید داشت همین وحدت دینی است؛ بزرگترین گرایش های مذهبی یعنی اهل سنت و اهل شیعه در کنار هم این شیرازه وحدت آفرین در جمهوری اسلامی را به وجود آورده اند.

وی گفت: این کشور در ادامه راه هم اگر می خواهد مسیرهای سعادت، ترقی و تعالی خود در ابعاد مختلف طی کند راهی جز حرکت در مسیر وحدت و همگرایی ندارد.

معاون استاندار فارس همچنین به دیگر شاخصه ها و دلایل برای اهمیت و ضرورت وجود وحدت و همگرایی در کشورمان اشاره کرد و گفت: حرکت در این مسیر آنقدر با اهمیت و ارزشمند است که هم امام راحل و هم رهبری فرزانه انقلاب بارها تاکید کرده اند که هر حنجره ای که بر اختلاف های مذهبی بدمد بدانید که آن شخص در مسیر دشمن و زمین دشمن بازی می کند و شکی در آن نیست.

محبی پور یادآور شد: هرجایی که دیدید بر اختلافات مذهبی دمیده می شود و کسانی به هر بهانه ای بر این موضوع دامن می زنند، باید با دیده شک و تردید در انقلابی بودن و دلسوز بودن این شخص نگاه کرد و در اخلاص و تقوای سیاسی و اخلاقی این وی باید شک کرد.

او ابراز داشت: امروز اگر اعتقاد داریم که ایران دشمن دارد و این جغرافیای وسیع و با اهمیت با این همه منابع، موقعیت و داشته های فرهنگی و اقتصادی و معدنی مورد طمع ورزی دشمنان است، باید بیش از پیش بر اصل وحدت و دوری از تفرقه و اختلاف های کاذب تمرکز کرد.

این مسوول اضافه کرد: ابراز داشت: هیچ کس نمی تواند ایران را از صحنه جغرافیای جهان و سیاسی دنیا حذف کنند و زمانی که انقلاب اسلامی در نبرد جانانه هشت ساله برای اولین بار در تاریخ ۲۰۰ ساله ایستادند و یک وجب از خاک کشور جدا نشد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس گفت: حفظ وحدت یک ضرورت و تاکید دینی و ملی است و دولت و مجموعه مدیریت اجرایی استان هم با تمام توان و به صورت ویژه از این موضوع حمایت خواهد کرد.

محبی پور یادآور شد: مردم دیار لارستان بزرگ و شهرستان های جنوبی فارس اعم از شیعه و سنی سالهاست که با درک و بینشی عمیق و به معنای واقعی کلمه بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت و همگرایی، زندگی مسالمت آمیز وبا دوری از کینه ورزی های بیهوده و منازعات مذهبی در کنار همدیگر هستند.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: این وحدت مثال زدنی در میان اهل تشیع و تسنن مناطق جنوبی فارس که برادرانه و با نفی تفرقه و تمرکز بر مشترکات دینی، ملی و اسلامی و انسانی می تواند به عنوان الگویی تمام عیار مبنای حرکت وحدت بخش در دیگر جاهای کشورمان قرار گیرد.

محبی پور تاکید کرد: حفظ وحدت بسیار برای رونق منطقه ضروری است و باید مراقب بود و اجازه ندهیم که برخی اختلاف‌ نظرها، اختلاف سلیقه‌ها و گاه کینه‌های شخصی و غرض‌ ورزی‌ها سبب بروز تفرقه میان برادران اهل تشیع و تسنن شود و ما هم با جدیت شرایط را برای حرکت های وحدت آفرین در منطقه پیاده خواهیم کرد.

برچسب ها: وحدت اسلامی ، شیعه ، سنی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار