بانوی ورزشکار کرمانشاهی در گفتگو با تابناک:
کماندار کرمانشاهی گفت: اگر مسئولین توجه بیشتر و بودجه قابل توجه تری به ورزش تیر و کمان اختصاص دهند قطعا نتایج درخشان تری کسب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ 08 February 2022

کوثر خشنودی کیا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تیراندازی با کمان را از سال ۹۸ آغاز و در هیأت تیرو کمان کرمانشاه زیر نظر استاد رشیدی از قهرمانان جهان فعالیت خود را ادامه دادم.

وی با بیان اینکه تیراندازی با کمان در ۲ ماده کامپوند و ریکرو فعال است، افزود: کمان ریکرو قدمت بیشتری داشته و از لحاظ سیستم فنی ساختار ساده تری نسبت به کمان‌های کامپوند دارد، اما هر دو ماده ویژگی‌های خاص و پیچیدگی‌های خاص خود را دارند.

کماندار کرمانشاهی ادامه داد: از شهریور ماه سال جاری وارد تیم ملی شدم و طی این مدت کوتاه توانستم یک مدال نقره آسیایی در بخش تیمی بانوان به دست بیاورم در حال حاضر تیم ملی تیروکمان ایران در وضعیت مناسبی است که ناشی از تمرینات و تلاش مستمر و هدفدار بودن اردو‌ها می‌باشد.

وی مسابقه اصلی پیش رو را بازی‌های آسیایی عنوان کرد و گفت: این مسابقه و چند کاپ آسیایی و جهانی که به عنوان مسابقات مقدماتی و آمادگی برای باز‌های آسیایی سال آینده است، هدف اصلی تیم می‌باشد.

وی گفت: ورزش تیراندازی با کمان جزء ورزش‌های پر هزینه و یک ورزش تجهیزاتی است با توجه به اینکه این تجهیزات در ایران تولید نمی‌شود و خرید آن بر اساس نرخ یورو و دلار محاسبه می‌شود متاسفانه هزینه‌های سنگینی را به ورزشکاران این رشته تحمیل می‌کند.

بانوی ورزشکار کرمانشاهی تصریح کرد: در حال حاضر یک تیرانداز حرفه‌ای برای خرید کمان و سایر تجهیزات مربوطه لازم حدودا ۱۵۰ میلیون تومان برای یک ست کمان هزینه لازم دارد و بسیاری از این تجهیزات مثل تیر مصرفی و استهلاکی بوده و هر چند وقت یکبار باید تعویض شوند به این ترتیب هزینه‌ها مجددا تکرار می‌شود.

وی با اشاره به حمایت‌های مسئولین ورزش استان و خصوصا هیئت تیر و کمان، یادآور شد: ورزش تیر و کمان نیازمند آرامش و تمرکز بالایی است، اگر مسئولین ورزش کشور و استان نگاه ویژه تری به این رشته داشته باشند و بودجه بیشتری به آن اختصاص دهند قطعا نتایج درخشان تری به دست می‌آید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار