سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر به میزبانی شیراز و با حضور ورزشکارانی از ۱۶ کشور جهان، آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴ 07 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دوشنبه ۱۸ بهمن ماه، سی امین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر با حضور ۷۴ بازیکن مرد و ۴۰ بازیکن زن از ۱۶ کشور به میزبانی شیراز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب، رسما آغاز شد.

رقابت های این دوره بدمینتون جام فجر با حضور تیم‌هایی از کشورهای ایران، ارمنستان، استرالیا، آذربایجان، بلژیک، بلغارستان، کانادا، هند، قزاقستان، مالزی، پرتغال، اسلواکی، اوکراین، روسیه، اندونزی و عراق، برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران در حاشیه آغاز این رقابت‌ها به خبرنگاران گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیراز، این شهر برای دومین دوره پیاپی میزبان این رقابت‌ها است.

محمدرضا پوریا گفت: رقابت‌های بدمینتون جام فجر از 30 سال قبل تاکنون به شکل منظم برگزار شده و طی 15 سال اول، جایزه و عنوانی نداشت اما به واسطه برگزاری مناسب و منظم، فدراسیون جهانی تصمیم گرفت که دارای عنوان و جایزه شود.

پوریا ادامه داد: بعد از در نظر گرفتن جوایز و عناوین بین‌المللی در اولین دوره جازه 2 هزار دلار بود و اکنون به 25 هزار دلار رسیده و در سال‌های آینده نیز این میزان افزایش خواهد یافت.

متولی بدمینتون ایران با قدردانی از مسئولان استان فارس برای تلاش‌های انجام شده در میزبانی خوب این رقابت‌ها خاطرنشان کرد که اگر شیوع کروناویروس نبود، به حتم شاهد حضور حداقل 30 کشور در این رقابت‌ها بودیم.

پوریا با یادآوری همزمانی این رقابت‌ها با جشن‌های پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد که برگزاری این رقابت‌ها در این ایام زمینه حضور ورزشکاران به عنوان نمایندگانی از کشورهای مختلف را در چنین ایام خجسته‌ای در کشور فراهم کرده است.

رئیس هیئت بدمینتون جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد که دوره بعدی این رقابت‌ها سال آینده به میزبانی استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز برگزار خواهد شد و از سال بعد آن بار دیگر شیراز میزبانی را خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، این رقابت‌ها تا روز جمعه ۲۲ بهمن ماه در شیراز ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: بدمینتون ، جام فجر ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار