دانشکده علوم پزشکی لارستان اعلام کرد:‌ شهرستان های لارستان، خنج و اوز که زیرمجموعه این دانشکده هستند از نظر تقسیم بندی کرونایی وضعیت قرمز دارند.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 05 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: بر اساس نقشه رنگ بندی و سیر صعود و انفجاری مبتلایان کرونایی به خصوص ظرف هفته اخیر بسیاری از شهرها و روستاهای شهرستان لارستان، خنج و اوز درگیر شدید کرونا و سویه اُمیکرون شده است.

وحید یگانه شنبه در مصاحبه با ایرنا افزود: بر اساس این نقشه رنگ بندی هم اینک ۲۰ شهر و روستای این مناطق وضعیتی فوق قرمز دارند و باید محدودیت های شدید کرونایی در این مکان ها اعمال شود.وی تصریح کرد: برغم همه هشدارهای هفته های اخیر در خصوص قدرت سرایت پذیری فوق العاده سویه اومیکرون، به دلیل کم توجهی و عادی انگاری محض بخش زیادی از مردم و کاهش محسوس میزان رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی موج اخیر به صورت انفجاری و به شدت پیش رونده این مناطق را درگیرکرده است.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد افرادی که با علائم به مراکز نمونه گیری مراجعه می کنند، نمونه آنها مثبت بوده است.

یگانه افزود: با توجه به پوشش بالای ۸۰درصدی واکسیناسیون بیشتر مبتلایان و موارد به صورت علائم خفیف تا متوسط به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

او گفت: اما به دلیل ابتلای تعداد زیادی از افراد جامعه انتظار افزایش موارد بستری و مرگ در هفته های آینده دور از انتظار نخواهد بود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: همچنان بهترین و اثرگذارترین راهکار فعلی برای پیشگیری از موارد بستری و مرگ ، تکمیل نوبت های واکسن براساس دستورالعمل های کشوری است.

وی با بیان اینکه تزریق دُز سوم برای گذر از موج ششم کووید۱۹ بسیار موثر است، گفت: افرادی که هنوز برای تزریق واکسن مراجعه نکرده اند، برای حفظ ایمنی فردی خود و بالارفتن ایمنی جمعی در سطح جامعه اقدام به تزریق واکسن در اسرع وقت کنند.

او بیان کرد: هم اینک هم واکسن به قدر لازم در شهرستان های لارستان، اوز و خنج موجود است و واکسن استرازنکا که تا حدودی در استان فارس با کمبود مواجه بود هم اینک با رایزنی ها و همکاری وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا برای مراحل دوم و سوم در استان و مناطق جنوب فارس تامین شده است.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

برچسب ها: کرونا ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار