مسافربرهای شخصی به یکی از چالش‌های مهم حمل و نقل برون شهری دهدشت تبدیل شده است؛ موضوعی که برای رفع آن چاره‌اندیشی نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 05 February 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس، ساماندهی پایانه مسافربری دهدشت موضوعی است که همواره در نشست‌ها مطرح می‌شود اما خروجی اثربخشی تاکنون از دل این جلسات بیرون نیامده است.

این ترمینال که از نظر موقعیت مکانی در بدترین نقطه شهر واقع شده است از خدمات رفاهی برای رانندگان و مسافران محروم است.وضعیت فلاکت زده فضای فیزیکی و محوطه آن حکایت از عدم رسیدگی به مشکلات و بی‌توجهی متولیان نسبت به ناوگان حمل و نقل برون شهری دارد.

«مسافربرهای شخصی» دغدغه ناتمام رانندگانی است که با پرداخت حق کمیسیون در پی نان حلال می‌گردند و در این شرایط بغرنج اقتصادی امرار معاش می‌کنند.

نان‌بُری مسافربرهای شخصی موضوع تازه‌ای نیست چندین بار رانندگان ناوگان برون شهری را مجبور به اعتراض کرده است اما تجمع اعتراض آمیز رانندگان تاکنون نتوانسته جلوی نا امنی و بی‌سر و سامانی در ترمینال را بگیرد تا جایی که گفته می‌شود جابجایی مسافر گاه با تهدید به قمه و چاقو همراه است.

رانندگان خطوط برون شهری بار دیگر اعتصاب کردند تا اعتراض خود نسبت به وضع موجود را فریاد بزنند.

از صبح امروز 70 خودروی ویژه مسیرهای دهدشت به یاسوج، دهدشت به بهبهان و دهدشت به گچساران در محوطه ترمینال پارک شده و مسافران را سرگردان کرده است.

آنها معتقدند مسافربرهای شخصی سال‌هاست عرصه را بر فعالیت خودروهای ویژه تنگ کرده و مسؤولان تاکنون نتوانسته‌اند این معضل را رفع و به آن خاتمه دهند.

رانندگان ناوگان برون شهری می‌گویند تا زمانی که برای ممنوعیت فعالیت مسافربرهای شخصی اقدام نشود مسافر جابجا نمی‌کنند.

جولان مسافربرهای شخصی با دریافت کرایه کمتر بدون نظارت بازی با جان، مال و امنیت مردم است و بر این اساس نیازمند نظارت و پیگیری جدی مسؤولان است.

رانندگی در چنین شرایطی اعصاب پولادین می‌خواهد و ناگفته پیداست کسانی که تن به این کار می‌دهند و برای امرار معاش و به امید تأمین نان حلال مسافرکشی را به عنوان پیشه برگزیدند معمولاً از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و از سر ناچاری «نان» خود را در کرایه مسافر جستجو می‌کنند.

با توجه به اعمال جریمه برای حمل مسافر با خودروی شخص و غیر مجاز که برابر بند 2081 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مقرر شده است انتظار می‌رود جلوی بی‌نظمی حمل مسافر با خودروی شخصی گرفته شود تا بیش از این شاهد اوضاع نا بسامان در پایانه مسافربری دهدشت نباشیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار