نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها کارنامه درخشانی دارد هم اینک بیش از ۳۰ میلیون تن انواع فولاد و ورق توسط فولاد مبارکه اصفهان تولید می‌شود و پیش از انقلاب تولید برق کشور ۶ هزار مگاوات بود، اما اکنون میزان تولید برق، حدود ۶۰ هزار مگاوات در شبکه است.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 04 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: همچنین ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی کشور به ۴۰ میلیون تن رسیده و به طور حتم با تعامل و همت بالا می‌توان شاهد رویدادهای بزرگی در کشور بود.
وی یادآورشد:امام خمینی (ره) به عنوان الگوی شاخص تاریخ مطرح هستند و انقلاب اسلامی ایران منشا تحول عظیم در جهان اسلام و جامعه بشریت است.
وی افزود: این انقلاب حاصل جانفشانی بزرگ امام راحل، شهدا است و همه باید تاریخ، اهداف و آرمان‌های انقلاب را به خوبی بشناسیم و برای گام دوم و سال‌های پیش رو پیش رو تلاش کنیم.
وی تاکید کرد: کارنامه چهل سال نخست انقلاب اسلامی درخشان است که باید برای چهل سال دوم نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم و در همه زمینه‌های سیاست داخلی و خارجی با مجاهدت و فداکاری گام برداریم.
خطیب جمعه اراک اضافه کرد: انقلاب اسلامی یک شبه ایجاد نشده بلکه ده‌ها سال فداکاری و مجاهدت لازم است تا یک انقلاب به ثمر بنشیند و با جانفشانی امام راحل این مهم به ثمر نشست.
آیت الله دری نجف آبادی بیان داشت: نرخ جمیعت کشور نسبت به روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ۲ و نیم برابر شده و میانگین عمر در آن سال‌ها ۵۴ سال بود، اما این رقم امروز به بیش از ۷۸‌ سال افزایش یافته و همچنین میزان تلفات نوزادان در زمان تولد کاهش چشمگیری داشته است.
وی با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان کشور با عظمت فعال است، گفت: اکنون در سراسر کشور بیش از ۱۲۰ هزار پزشک متخصص در مراکز درمانی خدمات به مردم ارائه می‌دهند و این در حالی است که پیش از پیروزی انقلاب، از پزشکان وارداتی بهره گیری می‌شد اما اکنون در حوزه پزشکی دانش و تجربه عظیمی در اختیار داریم.
امام جمعه اراک گفت: ایجاد دانشکده دندانپزشکی و داروسازی در استان مرکزی هدفگذاری شده که در این راستا از همه کشورهای دنیا دانشجو می‌پذیریم و از تمام توان خود برای انجام اقدامات بزرگ بهره گیری می‌کنیم.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: در زمینه آموزش و پرورش حداکثر ۴۷ درصد فرزندان باسواد بودند، اما اکنون این رقم به بیش از ۹۷ درصد رسیده و باید به ۱۰۰ درصد برسد.
امام جمعه اراک تاکید کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی امسال مقارن با ماه رجب است و این دهه را می‌توان فجر بیداری، آگاهی ملت، خوداتکایی، آرمان‌ها، دهه عزت، شرف، آزادگی و امامت و ولایت عنوان کرد.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: با شیوع بیماری کووید ۱۹، خیران استان ۴۰ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند و تاکنون در پنج مرحله ۱۰۰ هزار بسته در قالب کمک مومنانه به نیازمندان اهدا شده است و همچنین برای ساخت فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری، قول مساعد پرداخت ۸۰ میلیارد ریال از سوی خیرین داده شده است.
آیت الله دری نجف آبادی یادآور شد: استان مرکزی ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری، صنعتی و کشاورزی دارد و امید است فعالان صنعتی و اقتصادی استان مرکزی، برنامه ریزی مناسبی در راستای تقویت شبکه‌های صنعتی و مراکز تحقیقاتی، دانش فنی و هوش مصنوعی داشته باشند و دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه صنعت خودروسازی و لوازم خانگی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار