معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری مراسم گرامیداشت یادروز مولانا در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 29 September 2015
بهاره شفیعی با اعلام خبر برگزاری مراسم گرامیداشت یادروز مولانا در شیراز اظهار داشت: هشتم مهرماه در تقویم رسمی ایران به نام بزرگ‌مردی نام‌گذاری شده است که ادبیات و فرهنگ فارسی زبانان و حتی جهان مدیون اندیشه‌های بلند اوست.

وی گرامیداشت مولانا جلال‌الدین بلخی را وظیفه همه دلسوزان زبان و ادبیات فارسی و اندیشه اسلامی دانست و بیان کرد: این دومین سالی است که استان فارس به طور جدی یادروز مولانا را در مراسمی باشکوه گرامی می‌دارد و برنامه‌های ویژه‌ای را برای این روز تدارک دیده‌ایم.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس٬ عنوان این مراسم را "گوینده بی‌منتها" اعلام کرد و گفت: مهدیه الهی قمشه‌ای از مولوی‌پژوهان شاخص کشور در این مراسم مهمان ویژه اهالی فرهنگ و هنر استان است و محمدیوسف نیری استاد برجسته دانشگاه شیراز نیز سخنرانی می‌کند.

شفیعی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت یادروز مولانا از ساعت 19 روز سه شنبه 7 مهر در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود تصریح کرد: چندین برنامه هنری نیز در این مراسم اجرا می‌شود.

اجرای گروه سازهای کوبه‌ای به سرپرستی حجت‌الله آزادی که قطعاتی از اشعار مولوی را اجرا می‌کنند نخستین برنامه‌ای است که در یادروز مولانا برگزار می‌شود و اجرای گروه کر شیراز به سرپرستی احسان سالاری با اجرای "نی نامه" از دیگر برنامه‌های هنری این روز است.

"هفت شهر عشق" هم عنوان پرفورمنسی است که با بهره‌گیری از شعر٬ موسیقی و حرکات فرم توسط گروه فرهنگی و هنری "خیابان هشتم" با طراحی و هدایت سعید نظری و همراهی بازی‌سازان حسن آقایی٬ فائزه عباسپور٬ نیره جمالی٬ میثم خورشیدی٬ حسنا قاضی زاده٬ حسین قهرمانی٬ شیدا کارآمد٬ رضا محمدی٬ شکیبا٬ علی‌رضا و محمدرضا هاشم‌پور اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار