دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی پیشگیری و درمان اعتیاد با حضور اساتید کشوری و بین‌المللی با 18 کارگاه آموزشی به‌صورت همزمان از نهم تا یازدهم مهرماه امسال در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 29 September 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:محمدرضا ابراهیمی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اقلید که با حضور امام‌جمعه، فرماندار و معاون وی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی، کمیته امداد و سایر مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات شهید شریفی فرمانداری برگزار شد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اعیاد قربان و غدیر، حادثه منا را ضایعه بزرگی برای کشور و مسلمانان خواند و با تأکید بر پیگیری این موضوع توسط دولت اظهار داشت: مسئولیت زوار خانه خدا باید به سایر کشورهای اسلامی واگذار شود چراکه آل‌سعود لیاقت و توان مدیریت این امر مهم را ندارد.

وی عنوان داشت: ایران اسلامی با نثار 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز در عرصه مبارزه با مواد مخدر از طرف سازمان‌های جهانی به‌عنوان پرچم‌دار این میدان معرفی شد.

ابراهیمی از کشف بیش از 8 هزار تن مواد مخدر در ایران خبر داد و بر لزوم مساعدت و حمایت بیشتر سازمان‌های بین‌المللی از ایران در این عرصه تأکید کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات منظم و مداوم این شورا تصریح کرد: جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید خروجی مثبت و مناسبی داشته باشد و تنها برگزاری جلسه و بیان عملکرد هدف نباشد بلکه با مساعدت و کمک اندیشمندان، نخبگان، اساتید و ... سعی شود راه‌حلی علمی و حرکتی مؤثر صورت گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: زمانی که آمار طلاق، اعتیاد و ... روزبه‌روز بیشتر می‌شود ارائه گزارش و برگزاری جلسه معنی و مفهومی ندارد جز اینکه منجر به کاهش آمار شود.

ابراهیمی بابیان اینکه آمار اعتیاد زنان از 4.7درصد در سال 85 به 10 درصد رسیده است تأکید کرد: افزایش آمار اعتیاد به‌ویژه در زنان زنگ خطر بزرگی است که کشور را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: آمار 55 درصدی طلاق، 65 درصدی کودک‌آزاری، 65 درصدی همسرآزاری و... در کشور این حقیقت را به اثبات می‌رساند که مردم و مسئولان باید با همدلی و هم‌زبانی و مسئولیت‌پذیری بیشتر موجی مؤثر و حرکتی جهادی در راستای مبارزه با این مصیبت بزرگ تشکیل دهند.

ابراهیمی با تأکید بر لزوم نگاه جمعی در عرصه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد: اگر هر مسئولی با جدیت در این حرکت عظیم شرکت کند نتیجه خوبی کسب خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس بابیان اینکه بیش از 37 درصد از زندانیان از سوءمصرف، توزیع و... مواد مخدر در زندان‌ها بسر می‌برند به نگرانی بیش از 92 درصد از خانواده‌ها از خطری که مواد مخدر فرزندانشان را تهدید می‌کند اشاره کرد و افزود: 57 درصد از معتادان در اثر اعتیاد بیکار شدند که این عامل موجب بروز بسیاری از ناهنجارها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود و اینکه بیکاری عامل اعتیاد آنان نبوده بلکه در اثر اعتیاد شغل خود را از دست دادند تهدید بزرگ اعتیاد را نشان می‌دهد که تنها راه برون‌رفت از معضل اعتیاد نگاه جهادی و اعتقادی دهه 60 است تا مردم با وحدت ملی، جنبش و نهضتی فراگیر و انقلابی فرهنگی در عرصه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر گام بردارند.

وی از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی پیشگیری و درمان اعتیاد از نهم تا یازدهم مهرماه جاری در شیراز با حضور اساتید کشوری و بین‌المللی با تشکیل 18 کارگاه آموزشی به‌صورت همزمان در این کنگره خبر داد.

ابراهیمی در پایان سخنان خود بر مسئولیت‌پذیری هرچه بیشتر مسئولان در ادای دین به مردم و سربلندی در پیشگاه اللهی تأکید کرد و نظارت مداوم و مؤثر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اقلید بر عطاری‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، کمپ‌های ترک اعتیاد، سازمان‌های مردم‌نهاد ترک اعتیاد و... و تلاش بیشتر در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را خواستار شد و بر استفاده از ظرفیت آموزش‌وپرورش، مردم، روحانیون و... در قالب فعالیت‌های فرهنگی و... برای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار