رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: طرح 'امید' با هدف انتقال یافته های علمی و تحقیقاتی نوین در اراضی کشاورزی، در این استان اجرایی می شود.
کد خبر: ۱۰۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 29 September 2015
محمدمهدی قاسمی، دوشنبه در همایش چهار روزه برنامه ریزی کشت پاییزه با محوریت مکانیزاسیون و نهاده های کشاورزی در شیراز افزود:در قالب این طرح، یافته های تحقیقاتی، ایجاد مزارع و باغ های الگویی در مراکز تولیدات کشاورزی فارس برای مدیریت منابع و توسعه کشاورزی صنعتی انجام می شود.

وی بیان کرد: همچنین در چارچوب اجرای این طرح با توجه به موقعیت شهرستان ها در تولید محصولات کشاورزی، در هر مرکز پنج مزرعه الگویی و پنج باغ الگویی ایجاد می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: کشاورزان هرمنطقه بامراجعه به این مزارع و باغ های الگویی با شیوه های نوین و یافته های جدید آشنا و از راهنمایی کارشناسان بهره مند می شوند.

قاسمی اضافه کرد: همچنین طرح پهنه بندی اراضی کشاورزی فارس اجرا می شود و برای هر دو هزار هکتار از اراضی، یک کارشناس مسوول پارسل در نظر گرفته می شود تا پاسخگوی کشاورزان منطقه باشد.

به گفته وی، اولویت پرداخت تسهیلات و توزیع نهاده های کشاورزی نیز برای مزارع الگویی در نظر گرفته شده است .

وی اظهار کرد: برای بالا بردن میزان بهره وری استفاده ازبذورمقاوم به خشکی و استاندارد، توسعه آبیاری تحت فشار، تامین کودهای استاندارد، و توانمندسازی کشاورزان به علوم نوین در اولویت قرار دارد.

قاسمی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: دشت های فارس با بیلان منفی سفره های آب زیرزمینی مواجه است به همین سبب کاهش کشت آبی و توسعه کشت دیم در برخی مناطق این استان در حال پیگیری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار