نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: مشکلات اقتصادی و دوری از وابستگی‌های نفت نیاز به عزم همه جانبه و اراده ملی دارد و مدیران که سربازان جنگ اقتصادی هستند باید در این راستا پیشگام و پیشتاز باشند.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 02 February 2022

 


به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی، افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری چراغ راه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در مسیر توسعه و بالندگی کشور است.
وی یادآورشد:رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی را افسران با اخلاص در جنگ اقتصادی با دشمنان خواندند و این قشر وظیفه دارد با تمام ظرفیت خود در راستای تحقق خواسته‌های معظم‌له حرکت کند.
وی ادامه داد: تذکر مقام معظم رهبری در خصوص اشکالات خودروسازی داخلی باید مورد توجه همه بخش‌های تولیدی باشد و این خلاء باید جبران شود و استان مرکزی نیز با وجود بیش از ۵۳۰ معدن و ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی باید در تحقق فرامین رهبری پیشگام باشد.
امام جمعه اراک اظهار داشت: در طول ۴۳ سال گذشته موفقیت‌های بسیاری به دست آمده اما همچنان باید از فرصت‌ها استفاده کرد و به برکت انقلاب اسلامی تحولی عظیم در کشور ایجاد کنیم.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها تحول آفرین بود و در گام دوم این تحول باید در ابعاد معنوی، سیاسی و اقتصادی بیشتر نمود داشته باشد و همان‌گونه که ملت ایران در شعور دینی و انقلابی پیشتاز است باید قله‌های بلند فرهنگی و اقتصادی را فتح کند.
وی اضافه کرد: امروز در برخی از حوزه‌های فرهنگی، تبلیغاتی، اجتماعی، اقتصادی و توسعه مشکلاتی وجود دارد که باید همه توان و ظرفیت‌ها را برای رفع این نواقص پای کار آورد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی انتظار می‌رفت معجزه‌ای در فرآیند تولید کشور اتفاق بیفتد و ۱۸ واحد تولیدی این استان نیز در این راستا به بخش خصوصی واگذار شد اما این واحدها با مشکلات مواجه و برخی نیز به رکود کشیده شدند.
امام جمعه اراک اظهار داشت: ظرفیت‌های ارزشمندی در کشور و استان مرکزی وجود دارد که در صورت بهره‌برداری صحیح و استفاده از نیروهای کارآمد و تحصیل کرده می‌توان زمینه توسعه هر چه بیشتر کشور را فراهم کرد.
وی اضافه کرد: استان مرکزی از دیرباز نقش مهمی در اداره امور کشور داشته و فرهیختگان بسیاری از این استان در بخش‌های مختلف دولتی و حاکمیتی نقش آفرین بوده اند، بنابراین انتظارات استان امام راحل بیشتر از دیگر استان های کشور است و مردم و مسئولان باید با تمام وجود در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کشور ایران به برکت مجاهدت های امام راحل و شهدای گرانسنگ به استقلال کامل دست یافته و بی تفاوتی نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی و ضعف مقابل خواسته های دشمنان بلای جامعه ایران اسلامی است که مسئولان باید نسبت به این مسایل مهم هوشیار باشند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: انقلاب اسلامی نعمت بزرگی بود که ملت ایران را از شر گرگ‌های وابسته به استکبار و استعمار جهانی و بی هویت آزاد ساخت و جبهه غیرتمندان مقاومت و توحید در منطقه را تشکیل داد.
وی ادامه داد: رژیم پهلوی جز خیانت و نابودی منافع چیزی نداشت و توجهات امام عصر(عج) به کمک ملت ایران آمد و انقلاب امام خمینی(ره) تشکیل شد و امروز باید قدرشناس این نعمت بزرگ بود.
امام جمعه اراک اضافه کرد: انقلاب اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها تحول آفرین بود و در گام دوم این تحول باید در ابعاد معنوی، سیاسی و اقتصادی بیشتر نمود داشته باشد و همان‌گونه که ملت ایران در شعور دینی و انقلابی پیشتاز است باید قله‌های بلند فرهنگی و اقتصادی را فتح کند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: بسیج همه ظرفیت‌های استان مرکزی برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از ضرورت‌های مهم امروز است و برای تحقق این مسئله نیاز به نقشه راه داریم.
وی تاکید کرد: برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری باید الگوهای موفق، نوآوری‌های جدید و دانش بنیان پای کار بیاید و قطعا می‌تواند معجزه آفرین باشد و بیکاری را در کشور ریشه کن کند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه سخنان خود رحلت عالم ربانی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را نیز تسلیت گفت، افزود: این عالم فرزانه که بیش از یک قرن در راه آرمان اسلام و مسیر اهل بیت(ع) با ساده زیستی، تواضع، مجاهدت، بصیرت نقش آفرینی کرد، به حق از استوانه‌های حوزه‌های علمیه بودند و در بسیاری از مسائل دینی، انقلابی و کشور دلسوزانه و مجاهدانه همراه با اراده قوی نقش آفرینی می‌کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار