رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی از دریافت واکسن (نوبت اول) خودداری کرده اند.
کد خبر: ۱۰۲۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ 01 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی معادل ۵ تا ۶ درصد از تزریق واکسن نوبت اول خودداری کرده‌اند و این فراد از دریافت خدمات عمومی محروم هستند.
وی یادآورشد: با توجه به سرعت بالای انتقال سویه اُمیکرون، زدن واکسن در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، تنها راه های ممکن برای جلوگیری از پیشرفت سریع و مدیریت و کنترل موج ششم است که بارها توسط مسئولین استان، دانشگاه علوم پزشکی و همکاران پزشک توصیه و تاکید شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به عدم دریافت واکسن در بین کودکان، نگرانی ما در موج ششم ابتلا بالای کودکان و نوجوانان است به همین خاطر از والدین می خوایم هر چه سریعتر نسبت به مراجعه به مراکز واکسیناسیون و دریافت واکسن فرزندان خود تصمیم گیری و اقدام کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: کودکان ۹ تا ۱۲ سال می‌توانند از ۲ واکسن سینوفارم و پاستوکووک استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه واکسن کودکان در ۲ نوبت پیش بینی شده و کودکان بعد از نخستین تزریق چهار هفته بعد نوبت دوم را دریافت می‌کنند، گفت: ۶۸ هزار نفر از جمعیت کودکان استان مرکزی مشمول دریافت واکسن کرونا هستند و با واکسینه شدن این قشر، ضریب سلامت عمومی به ویژه در کاهش شمار بستری‌ها و مرگ و میر دو چندان می‌شود.
وی تاکید کرد: پایه واکسن سینوفارم و پاستوکووک ویروس غیرفعال است که محصول مشترک ایران و کوبا است و این ۲ کشور سابقه طولانی در تولید و صادرات واکسن دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار