شورانامه‌ی تابناک فارس ویژه نامه ای مانند وکیل نامه است که به منظور آگاهی مردم شریف استان فارس از اظهارات،موضع گیری ها و عملکرد منتخبان خود در شوراهای شهر انتشار می یابد.باشد که مردم خردمند فارس همواره انتخاب های صحیح داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 29 September 2015
به گزارش تابناک فارس: جلسه این هفته شورای اسلامی شهر شیراز همراه بود با انتقاد اعضای شورا از تغییر معاون فرهنگی شهرداری شیراز و همچنین هشدار درباره پدیده فروچاله و نشست زمین در دشت های شیراز و انتقاد از عدم توجه به قبرستان دارالسلام و ترافیک شیراز و نحوه اخذ عوارض و همچنین درخواست شهردار شیراز برای نگرفتن عوارض نوسازی.

در مورد رشد چند صد درصدی عوارض اطلاع رسانی کنید
رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر شیراز گفت:باید به مردم در مورد رشد چند صددرصدی عوارض اطلاع‌رسانی می‌شد تا شکایت‌های فردی و جمعی به شورا ارسال نشود یا حداقل جا داشت که کارمندان شهرداری به‌صورت شفاهی به مراجعان حضوری توضیحات لازم را ارائه کرده و رفع ابهام انجام می‌دادند تا مردم بدانند اداره شهر چه هزینه‌هایی دارد و با آسودگی اقدام به پرداخت عوارض کنند که در شرایط فعلی این کار انجام‌نشده و در مقابل اعتراض شهروندان تنها به شورا ارجاع داده‌شده‌اند.
تغیر معاون فرهنگی شهرداری بی احترامی به شوراست
تذوری همچنین تغییر معاون فرهنگی شهرداری شیراز بدون مشورت با شورا و علیرغم رضایت شورای شهر را بی احترامی به شورا دانست.


هشدار در مورد فرونشست دشت های شیراز

سید محسن معین؛عضو شورای شهر شیراز با اشاره به ایجاد فرو نشست و ترک زمین در دشت‌های شیراز گفت: ایجاد این فرونشست‌ها که به تهدیدی بزرگ در شهر شیراز تبدیل شده و باید برای بررسی علت این موضوع دستگاه‌های متولی توجه ویژه داشته باشند.
معین خواستار متوقف شدن آب زهکشی خروجی شیراز و انتقال آن به دشت سروستان برای  جلوگیری از پایین افتادن سفره‌های آب زیرزمینی در شیراز و بروز خطرهای جدی شد.


از اتوبوس های جدید در جنوب شهر استفاده کنید

محمد رضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، با اشاره به خرید چندین دستگاه اتوبوس جدید برای افزودن به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر گفت: از این اتوبوس ها در نقاط محروم و جنوب شهر نیز استفاده شود.هاجری گفت با توجه به اینکه فاز یک مترو شیراز بیشتر به مناطق شمالی شهر خدمات می دهد لذا از اتوبوس های مذکور که دارای کولر و بخاری هستند در جنوب شهر استفاده شود.
ترافیک شیراز حاصل اختلاف مسئولان است

هاجری همچنین از عدم توجه مسئولان به بحران ترافیک شیراز گلایه کرد و گفت:در سال همدلی و همزبانی به جای متهم کردن یکدیگر و فرافکنی با همکاری هم به فکر پاره ای برای این مشکل که سوهان روح مردم شده است باشید.
مقصر وضعیت اسفناک قبرستان دارالسلام 3 اداره هستند
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر هم چنین از وضعیت اسفناک قبرستان دارالسلام شیراز که سومین قبرستان تاریخی جهان است انتقاد کرد و اداره اوقاف،شهرداری و میراث فرهنگی را مقصر این ماجرا دانست.


برخی مأموان اخذ عوارض ناشیند

زین‌العابدین عرب دیگر عضو شورا گفت: در برخی مناطق شهرداری کارشناسانی برای بحث عوارض فعال هستند که الفبای اخذ عوارض را نمی‌دادند و پاسخگو نیستند و مردم را دچار سردرگمی می‌کنند و از سویی گاه یک مسئول درآمد شهرداری نیز فاقد اختیارات بوده و  نمی‌تواند اشکالات 10 تا 15 هزارتومانی که مورد تائید قرارگرفته را حل کند تا کار به شورا کشیده نشود و همین امر بر نارضایتی‌ها می‌افزاید.



شهردار شیراز:ترجیح می دهیم عوارض نوسازی نگیریم/زندگی در شیراز پرخرج است
شهردار شیراز با بیان اینکه در سال گذشته کمتر از ۲۵ درصد مردم عوارض نوسازی را پرداخت کردند گفت: تمام درآمد حاصل از عوارض نوسازی برای ساخت یک پروژه پل‌سازی نمی‌شود.وی بیان کرد: سال گذشته شهروندان شیرازی 10 میلیارد و 200 میلیون تومان به‌عنوان عوارض نوسازی پرداخت کردند که این برای شهرداری ارزشی ندارد و اگر شورا اجازه بدهد ترجیح می دهیم آن را وصول نکنیم.شهردار شیراز همچنین از هزینه بالای زندگی در کلانشهر شیراز گفت و گفت:هر خامواده شیراز باید سالانه 500 هزار تومان بابت جمع آوری زباله پرداخت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار