رئیس کل دادگستری و رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس از برگزاری همایش تحلیل ابعاد حقوقی جنایات ارتکابی گروههای تروریستی در کشورهای منطقه در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 28 September 2015
علی القاصی با اشاره به ابعاد گسترده جنایات گروه های تروریستی در کشورهای یمن، سوریه و عراق گفت: متأسفانه سکوت جوامع جهانی و حامیان ظاهری حقوق بشر زمینه جنایات بیشتر تروریست ها را فراهم ساخته است.

وی با بیان اینکه ما در نظام جمهوری اسلامی ایران به تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب همواره خود را حامی مظلومان جهان می دانیم افزود: در این همایش که همزمان با ایام هفته دفاع مقدس با حضور جمع کثیری از حقوقدانان استان برگزار میشود تلاش می کنیم تا از دیدگاه تخصصی و حقوق بین الملل راه کارهای برخورد حقوقی با پدیده تروریسم را مورد بررسی قرار دهیم.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس تصریح کرد: متأسفانه پدیده تروریسم یک امر مبتلا به نظام بین الملل است و امروز شاهدیم که وضعیت نا به سامان ناشی از وقوع این پدیده علاوه بر خدشه دار شدن امنیت منطقه باعث آوارگی جمع کثیری از مسلمانان شده است که با برخوردهای غیرانسانی کشورهای اروپایی مواجه شده اند.

القاصی با تأکید بر اینکه یک عزم راسخ جهانی با ارائه یک راهبرد ویژه می تواند مسأله تروریسم را به پایان برساند گفت: متأسفانه در تحولات دهه های اخیر بیش از هر زمان دیگری شاهدیم برخی دولت ها در منطقه با اقدامات مستقیم و غیر مستقیم در شکل گیری ، حمایت و هدایت تروریسم در منطقه دخیل بوده اند و با اقدامات خود صلح منطقه و جهان را در معرض خطر قرار داده اند که ریشه بسیاری از این تحولات در فقدان حاکمیت عدالت در روابط بین الملل و عدم رعایت حقوق ملت هاست.

رئیس کل دادگستری استان فارس تأکید کرد: شناخت نظام هنجاری حاکم بر جوامع و مجموعه هنجارهای حقوق بین المللی از جمله ضروریاتی است که باید حقوقدانان کشورهای مسلمان با توجه به آن زمینه بحران زدایی از منطقه را فراهم نمایند.

وی در پایان با اشاره به اهداف این همایش یک روزه تصریح کرد: امروزه بیش از هر زمان دیگری کشورهای منطقه که با غده سرطانی تروریسم مبارزه می کنند نیازمند حمایت های حقوقی و معنوی و ایجاد یک صدایی در برابر جنایت های سازمان دهی شده کشورهای استکباری و متجاهرین منطقه ای هستند و ما به عنوان وجدان های بیدار باید زمینه ساز هرگونه حمایت حقوقی و معنوی از کشورهای مسلمان منطقه باشیم.

این همایش با حضور 500 نفر از حقوقدانان بسیجی استان روز پنج شنبه نهم مهر ماه و همزمان با روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی از ساعت 8 در محل مرکز آموزش عالی سلمان فارسی (دانشگاه فرهنگیان) واقع در بلوار کوی زهراء (س) برگزارخواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار