حجت الاسلام مجید گشول نماز دشمن شکن جمعه شهرستان کوار گفت: تقوای فرهنگی این است که به الگوهای بزرگ تربیتی توجه کنیم.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 15 January 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام مجید گشول در نماز دشمن شکن جمعه شهرستان کوار گفت: تقوای فرهنگی این است که به الگوهای بزرگ تربیتی توجه کنیم.

وی ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت ام‌البنین؛ بر تکریم مادران و همسران شهدا بیش‌از پیش تاکید کرد و گفت: حضرت ام‌البنین در ولایت ذوب‌شده بود و الگوی ایمان، روحیه جهادی، بصیرت ،ولایت‌مداری حضور در میدان تبیین وفاداری و ادب و معرفت از خصایص ایشان بود.

امام جمعه کوار با استناد به سخنان حضرت ام البنین که فرمودند فرزندان من و همه کسانی که زیر آسمانند هم فدای حسین باشند، اظهار کرد: مادران و همسران شهدا هم درجه مقام شهدایند و ام‌البنین های عصر حاضر هستند.

خطیب جمعه کوار با بیان اینکه حضرت ام‌البنین با مرثیه‌سرایی و گریه‌های بیدارکننده خود مایه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و تداوم فرهنگ عاشورایی شد، عنوان کرد: حماسه بی زن و زن بی‌حماسه بی‌معناست.

حجت الاسلام گشول در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت شهید نواب‌صفوی گفت: این شهید بزرگوار و نهضت فدائیان اسلام در شکل‌گیری انقلاب اسلامی تأثیرات فراوانی داشتند.

او ادامه داد: نهضت فدائیان اسلام و شهید نواب‌صفوی سازمان و تشکیلات اسلامی و شبکه‌ای در کشور به وجود آورده‌اند و برای قانون اساسی پیش‌نویس تدوین کردند.

امام جمعه کوار یادآور شد: شهید نواب صفوی در کتاب راهنمای حقایق به آسیب‌شناسی مفاسد در ایران و بیان برنامه اصلاحی و سازوکارهای حکومتی پرداخته‌است .

گشول با ذکر این موضوع که نهضت فدائیان اسلام بر فضای حوزه علمیه اثر گذاشت، بیان کرد: این نهضت بر یاران حضرت امام نیز اثر گذاشت و حضرت امام و مقام‌معظم رهبری به این شخصیت عالیقدر علاقه شدید داشته‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوار در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل شهرستان کوار نیز گریزی زد و گفت: از سرگروه‌های همیاران طبیعت که در مهار آتش و فرونشاندن آتش در منابع طبیعی همکاری کرده‌اند و از بسیجیان خواهر مدافع سلامت قدردانی می کنم، بسیج مردمی و فرهنگ مقاومت و دفاع عزت‌بخش مانع سلطه دشمن و مایه محو توطئه‌های دشمن است.

گشول غیرت دینی مردم غیور شهرستان کوار راسرمایه ملی و دینی دانست و افزود: قرارگاه منطقه‌ای امامان جمعه شهرستان‌های کوار و فیروزآباد و قیر و کارزین و فراشبند در شورای هم‌افزایی و همفکری، مایه تبادل تجربیات و پیگیری بهتر مطالبات مردم است.

امام جمعه شهرستان کوار متذکر شد: در مرکز شهرستان باید شعبه پلاک‌گذاری وسایل نقلیه ایجاد شود و مصوبات شورای ترافیک مورد توجه بیشتر قرار گیرد و به آن عمل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار