امام جمعه زرین دشت خاطرنشان ساخت: مردم ما در صحنه های مختلف غیرت دینی را نشان دادند و اوج آن نیز در زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی بود که دیدیم چگونه جمعیت میلیونی برای تشییع این سرباز انقلاب به خیابان آمدند.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 15 January 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام غلامرضا دروند پور در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه زرین دشت گفت: دیدار امسال مقام معظم رهبری با مردم قم حاوی سه محور و نکته کلیدی غیرت دینی، جنگ نرم و وحدت بود.

وی با اشاره به مولفه غیرت دینی افزود: یکی از عوامل مهم در نجات کشور در ابعاد مختلف داشتن غیرت دینی است چرا که اصل و اساس تشکیل انقلاب اسلامی بر پایه نه انقلاب سکولار بلکه یک انقلاب دینی بود.

امام جمعه زرین دشت بیان کرد: انقلاب دینی انقلابی است که در همه ابعاد خود نقش دین در آن ملموس است.

دروند پور تاکید کرد: حتی شعار انقلاب دینی ما هم یک شعار سلبی بود یعنی نه شرقی نه غربی یعنی مارکسیسم و کمونیسم را کنار زدیم و انقلاب سکولار را هم رد کردیم و انقلابی ایجاد کردیم که شعار اثباتی آن الله سالاری و دین محوری بود.

خطیب جمعه زرین دشت با بیان اینکه مردم در این انقلاب وظیفه دارند از شعار الهی حمایت کنند، تاکید کرد: مردم عزیزمان باید نحوه رفتار، کردار، گفتار آنان در کسب و درآمد بر اساس تعالیم دینی باشد.

او با اشاره به اینکه در انقلاب دینی بعضی از کسبها حرام و برخی نیزحلال است، متذکر شد: حتی در انقلاب دینی سیاست عین دیانت است یعنی بین سیاست و دیانت تفاوتی نیست بلکه در این انقلاب در امور سیاسی و امور بین المللی در مذاکرات و روابط خارجی هم باید دین حاکم باشد.

حجت الاسلام دروند پور با اذعان بر اینکه دشمن با اسلام سکولار مخالف نیست، بلکه با اسلام سیاسی مخالف است، اضافه کرد: غیرت دینی یعنی اینکه ما نسبت به اصول دینی خودمان در تمام مسائل چه قوانینی که تصویب می شود چه مسائل اجتماعی و چه مسائل سیاسی حساس باشیم.

مردم غیرت دینی خودشان را نشان دادند

امام جمعه زرین دشت خاطرنشان ساخت: مردم ما در صحنه های مختلف غیرت دینی را نشان دادند و اوج آن نیز در زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی بود که دیدیم چگونه جمعیت میلیونی برای تشییع این سرباز انقلاب به خیابان آمدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرین دشت در ادامه خطبه های خود به دومین محور کلام رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم که موضوع جنگ نرم بود اشاره کرد وگفت: جنگ نرم وسیع و متنوع در جریان است و دشمن برای اینکه با انقلاب دینی مبارزه کند، با تمام ابزار خود وارد میدان شده است.

دروند پور گفت: در این میدان، دشمن، بیانات رهبر انقلاب را در خصوص حاکمیت دین، تسلیم نشدن دربرابر دشمن مستکبر و مبارزه با فساد را نفی می کند و در این میان وظیفه ما در این برهه این است که پایگاههای دینی را تقویت کنیم.

او یکی از مهمترین این پایگاهها را مساجد عنوان کرد و گفت: هرقدر مساجد خلوت ترشود، مردم با روحانیون ارتباطشان کم رنگ تر شده و زمینه را برای ورود دشمن آماده تر می شود.

خطیب جمعه زرین دشت، نماز جمعه را یک پایگاه بسیار مهم و حساسی دانست که باید نسبت به آن حساسیت و دغدغه داشته باشیم، زیرا دشمن تمام وقت خودش را برای خالی کردن‌مساجد گذاشته پس ما نباید تنبلی کنیم.

او سازمان تبلیغات، اداره فرهنگ و ارشاد، حوزه علمیه و جامعه روحانیت را فرماندهان جنگ نرم دشمن قلمداد کرد و گفت: باید برای مقابله شبیخون‌فرهنگی دشمن نهادهای متولی برنامه ها و راهکارهای قوی فرهنگی داشته باشند.

امام جمعه زرین دشت در بخش پایانی خطبه های سیاسی این هفته خود وحدت ملی برای مقابله بادشمن را سومین محور بیانات رهبر ملطم انقلاب دانست و ابراز کرد: اختلاف سلیقه ها نباید باعث جبهه گیری تقابلی بین هم شود، بنده هنوز در گروههای مختلف می بینم گاهی عده ای نماینده مجلس سابق را تخریب می کنند یا شاید حرف های بد هم می زنند گاهی هم نسبت به نماینده فعلی چرا اتحاد ما با مطرح کردن اینگونه مسائل خدشه دار شده است.

حجت الاسلام دروند پور بر لزوم توجه و هوشیاری بیشتر در انتشار مطالب تخریب کننده فضای مجازی تاکید کرد و گفت: این اختلافات و فرافکنی ها به نفع هیچ جریان سیاسی نیست پس بهتر است بجای تخریب با وحدت رویه از ظرفیت نماینده شهرستان در مجلس برای آبادانی شهرستانمان استفاده کنیم.

خطیب جمعه زرین دشت گفت: طرفدار هر نماینده ای بودن اشکالی ندارداما اشکال در تقابل است، اینکه در فضای مجازی حرفهایی زده شود که از اخلاق بدور است، پسندیده نیست.

دروند پور خواستار همفکری همه جانبه برای حل مطالبات مردم شد و اضافه کرد: اگر می بینید اداره ای یا یک مسئولی کم کاری می کند، حتی بنده باشم فرقی نمیکند از او مطالبه کنید برنامه های او در حوزه های مختلف خصوصاً حوزه فرهنگی را بررسی کنید.

او با اشاره به اینکه مطالبات باید همراه با اخلاق باشد، عنوان کرد: بعضی فکر می کنند، مطالبه گری یعنی اینکه هرچه دلم خواست بنویسم چه واقعیت داشته باشد چه نداشته باشد، این مطالبه گری نیست، مطالبه گری باید عاقلانه همراه با اخلاق و رعایت احترام در عین حال باجدیت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار