تازه‌ترین کتاب «عدنان مرادی» از نویسندگان و فعالان فرهنگی شهرستان پاوه و هجدهمین اثر وی با نام «تان و پو» چاپ و روانه بازار نشر شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 12 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، این کتاب با قطع وزیری و در ۳۹۴ صفحه توسط انتشارات «ئارو» (امروز) شهرستان پاوه منتشر شده است.

کتاب «تان و پو»، سروده‌هایی از سال ۷۲ تا کنون عدنان مرادی با زبان هورامی است و شامل غز‌های اجتماعی، اعتراضی، پست مدرن و مثنوی‌های هجایی و عروضی است.

از ویژگی‌های این کتاب آن است که هر شعر دارای یک کد در پایین صفحه است که با استفاده کیو آر کد، شعر همان صفحه با صدای شاعر اجرا می‌شود.

عدنان مرادی متولد مهر ماه سال ۱۳۵۰ در شهر پاوه و از فرهنگیان و فعالان فرهنگی ادبی این شهرستان است و اولین انتشارات این شهرستان با نام "ئارو" را راه اندازی کرده است.

این فعال فرهنگی پیشتر آثاری، چون "ڕچە"، " چرکە" بە زبان هورامی و "تجارب کاربردی در حرفە معلمی" و "طرح درس چیست "، "شۆنەما"، " ناسک خیالان " و " شەمامێ خاڵێ تازێشا ئەسێنێ " را منتشر کرده است.

وی همچنین در اقدامی فاخر و با همکاری یکی از نویسندگان این شهرستان تاریخ ۵۰۰ ساله شعر پاوه را در کتابی ۵۰۰ صفحه‌ای به چاپ رسانده و آثار ۳۵ شاعر قبل از سال ۱۳۰۰ هجری شمسی در آن گردآوری و منتشر شده است

عدنان مرادی همچنین دیوان اشعار ملا سعدی پاوه ای، جهان آرا خانم پاوه ای، مصطفی میلی، قاضی محمد انصاری، ظاهر پاکنهاد، غزلیات میرزا عبدالقادر پاوه‌ای و ثنایی هورامی که از شاعران ناشناخته این منطقه بودند گردآوری، تدوین و منتشر کرده است و آثار بسیار دیگری را در دست تالیف و یا آماده چاپ دارد.

وی در حوزه ادبیات کودکان نیز آثار زیادی را نگارش و آماده چاپ نموده، اما به دلیل تصویرگری و رنگارنگ بودن این آثار که بسیار هزینه بردار می‌باشد، منتشر نکرده و تاکنون یکی از کتاب‌ها را با عنوان «کەرەشێڵی هێڵەکەر» ترجمه و منتشر کرده که نوشته فرزند نوجوانش است.

مرادی در زمینه شعر نیز در جشنواره‌ها و کنگره‌های فروان شهرستانی، استانی، و کشوری شرکت و رتبه‌های برتر را از آن خود کرده است.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار