۲ طرح بهداشتی و درمانی روز یکشنبه در جریان سفر رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به منطقه اورامانات در روستای شمشیر شهرستان پاوه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ 02 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین بهره برداری از این طرح‌ها، گفت: مرکز خدمات جامع سلامت روستای شمشیر با همت خیر گرانقدر «علیرضا کاظمیان مهابادی» و خیرین نیک اندیش بازار تهران ساخته شده است.

دکتر «محمود رضا مرادی» افزود: برای ساخت این مرکز که دارای پزشک و بخش های دندانپزشکی، آزمایشگاه، مامایی و داروخانه است، ۲۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: همچنین خانه بهداشت برکت روستای شمشیر نیز توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و پس از زلزله آبان ۹۶ با اعتبار بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ساخته شد.

روستای هدف گردشگری شمشیر در ۶ کیلومتری پاوه و ۱۱۰ کیلومتری کرمانشاه قرار گرفته‌است و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، دارای ۵۹۲ خانوار بوده و جمعیت آن ۲ هزار و ۳۳۵ نفر است.

در مهرماه سال جاری نیز ۲ واحد پانسیون پزشکان با ۱٨۶ مترمربع زیربنا در محله دوریسان پاوه و مرکز جامع سلامت شهری و روستایی نوسود در مجموع با اعتبار ۷۱ میلیارد و ٨۴۰ میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

در سفر امروز رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به شهرستان روانسر نیز ساختمان پانسیون پزشکان مرکز درمان بستر روانسر و ساختمان پانسیون پزشکان مرکز خدمات جامع سلامت روستایی نهرابی با زیربنای ۱۶۰ مترمربع با اعتبار۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار