موج جدید بیکاری در استان فارس
در چند سال اخیر به واسطه اتخاذ سیاست های نابخردانه، موجی از ورشکستگی و بیکاری در استان فارس ایجاد شد و حالا دیدن استان فارس در رتبه های نخست نرخ بیکاری امری عادی شده است.حالا اما صدای زنگ خطری به گوش می رسد با این مضمون که بیکاری در استان به این مقدار محدود نمی شود و موجی دیگر در راه است.
کد خبر: ۱۰۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 28 September 2015
به گزارش تابناک فارس:استان فارس که به مدد سیاست های دولت نهم و دهم در چند سال اخیر همواره جزو استان های اول در نرخ بیکاری بوده است؛حالا در معرض یک شوک دیگر در حوزه اشتغال قرار دارد و اگر فکری به حال این شوک نشود شاید کمر استان بشکند.

در چند سال اخیر به واسطه اتخاذ سیاست های نابخردانه، موجی از ورشکستگی و بیکاری در استان فارس ایجاد شد و حالا دیدن استان فارس در رتبه های نخست نرخ بیکاری امری عادی شده است.حالا اما صدای زنگ خطری به گوش می رسد با این مضمون که بیکاری در استان به این مقدار محدود نمی شود  و موجی دیگر در راه است.

با مشاهده وضعیت کنونی می توان حدس زد که زنگ خطر جدیست.وقتی کماکان شاهد تعطیلی کارخانه ها هستیم و هنگامی که خشکسالی و در پی آن تعطیلی کشاورزی و دامداری که شغل نزدیک به 40 درصد ساکنان استان است را به بحران صنعتی فارس اضافه می کنیم می توان ابعاد وحشتناک موج جدید بیکاری را متصور شد.

اعتراض نماینده ولی فقیه در فارس

ابعاد این بحران پیش رو آنقدر هست که نماینده ولی فقیه در فارس هم لب به اعتراض گشوده.

آیت الله ایمانی آمارهای ارائه شده در خصوص نرخ بیکاری را واقعی نمی‌داند و می‌افزاید: آمارهایی که در خصوص وضعیت بیکاری استان ارائه می‌شود نیز متناسب با واقعیت‌ها نیست، چرا که نوع آمارگیری موجود بر اساس واقعیت‌ها در استان نیست.

وی با اشاره به اینکه تعطیل شدن کارخانجات نیز بر بحران بیکاری استان افزوده است، معتقد است: مشکلات موجود در تولید که از چند سال گذشته تا به امروز جاری است، باعث تعطیل شدن بخشی از تولیدات استان فارس شده و زمانی که کارخانه‌ها تعطیل شوند، بیکاری استان نیز افزایش خواهد داشت.

امیدی به آینده اشتغال فارس است؟

کارشناسان اقتصادی سپردن کارخانجات و صنایع استان به افراد ناکارآمد و عدم نظارت جدی سازمان صنعت و معدن را از عوامل مهم وضعیت اسفناک کنونی صنعت فارس می دانند.کارخانجات مهم استان در سال های اخیر شاهد تغییرات پی در پی مالکیت و مدیریت بوده است.تغییراتی که بلای جان کارگران بوده و با هر تغییر کارگران بسیاری اخراج شدند.به هر حال با ادامه وضعیت کنونی امیدی به بهبود وضعیت اشتغال در استان فارس نیست.

جدول زیر نرخ بیکاری در استان های مختلف کشور را نشان می دهد و البته مربوط به 6 ماه پیش است.نرخ بیکاری در استان فارس در این جدول 13.3 درصد نشان داده شده است،در حالیکه کارشناسان نرخ واقعی بیکاری در استان فارس را 23 درصد می دانند و البته عده ای حتی این نرخ را هم واقعی نمی دانند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
بچه های فارس بیاید خوزستان اوضاع کار اینجا خوبه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار