با مشارکت بخش خصوصی حوزه سلامت در فارس ارایه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به دیابت ارتقاء می یابد.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵ 30 December 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مسوول کارگروه دیابت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی حوزه سلامت با مجموعه دانشگاه برای شناسایی بیماران مبتلا به دیابت، نقش آنان را در ارتقای ارایه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی این بیماران بسیار مهم و ضروری دانست.
دکتر مجید اکبرزاده در نشست کارگروه دیابت دانشگاه با ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلا به دیابت در فارس گفت: بیماری دیابت در سایه شیوع بیماری کووید۱۹، افزایش کم تحرکی و زندگی ناسالم در حال پیشروی بوده و ایجاد خسارت های اجتماعی، اقتصادی و روحی جبران ناپذیر ناشی از ابتلا به دیابت در جامعه دور از انتظار نیست.
او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱ درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در شیراز در راستای ارایه بسته خدمتی به بیماران مبتلا به دیابت با مجموعه دانشگاه همکاری دارند، اعلام کرد: برای ارایه خدمت به بیماران مبتلا به دیابت، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده همکاری با سایر درمانگاه ها و مراکز درمانی بخش خصوصی در شیراز و شهرستان ها بوده و از موسسات بخش خصوصی در این راستا دعوت به همکاری می کند.
دکتر اکبرزاده با بیان اینکه آموزش نحوه ارایه این بسته خدمتی به بیماران مبتلا به دیابت در مراکز درمانی بخش خصوصی به صورت رایگان انجام می شود، افزود: درمانگاه ها و مراکز درمانی بخش خصوصی در شهرستان های فارس می توانند با مراجعه به شبکه های بهداشت و درمان هر شهرستان نسبت به همکاری در این خصوص اقدام کنند.
مشاور عالی معاون درمان و مسوول کارگروه دیابت دانشگاه اضافه کرد: در شهر شیراز هم متقاضیان بخش خصوصی می توانند با مراجعه به واحد غیرواگیر معاونت درمان در طبقه پنجم ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، واقع در خیابان زند، از نحوه اجرای این بسته خدمتی اطلاعات لازم را کسب کنند.

آموزش پزشکان خانواده و مراقبان سلامت در راستای شناسایی افراد مبتلا به دیابت، انجام طرح های تحقیقاتی، راه اندازی مراکز بیشتر در قطب های درمانی شهرستان ها با هدف پایش و شناسایی بیماران و افزایش سطح همکاری معاونت های بهداشت و درمان دانشگاه در حوزه دیابت از دیگر موارد مطرح شده در این کارگروه بود.

برچسب ها: دیابت ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار