جعفر قادری در استان فارس بحث کمبود آب و خشکسالی، اجرای طرح‌های منطبق با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان فارس، فعال شدن پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها از مهمترین اولویت‌های مسئولان به شمار می‌رود که برای حل این معضلات باید رویکرد مسئولان استانی با رویکرد دولت سیزدهم هماهنگ باشد.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 20 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: جعفر قادری کرد: یکی از مسائلی که اجرایی شدن آن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده، تشکیل صندوق‌های توسعه استانی است. صندوق توسعه در استان‌ها با هدف استفاده از ظرفیت‌های بومی راه‌اندازی شده است و این امکان را فراهم می‌کند تا منابع و اعتبارات بر اساس شاخص‌های مهم درون استانی توزیع و درآمدهای وارد شده به این صندوق از بخش‌های مختلف، با نظر مسئولان استانی در مسیر توسعه زیرساختی هزینه شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: با راه‌اندازی صندوق توسعه استانی، مدیریت منابع در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و به مناطقی که استحقاق بیشتری دارند، سهم افزونتری اختصاص می‌یابد.

وی افزود: رفع مشکلات اساسی مناطق محروم مانند راه، آب، مسکن و اشتغال در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد و رویکرد دولت در حوزه محرومیت‌زدایی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در استان‌ها و همچنین اختصاص دادن بودجه‌های موردنیاز برای تحقق این امر می‌تواند به بهبود وضعیت استان‌ها کمک کند.

قادری اضافه کرد: حضور دولت در استان‌ها و بررسی مشکلات مناطق محروم نقش بسزایی در شناسایی کمبودها و کاستی‌های این مناطق و اخذ تدابیر لازم برای حل این معضلات دارد.

وی یادآور شد: در استان فارس بحث کمبود آب و خشکسالی، اجرای طرح‌های منطبق با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان فارس، فعال شدن پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها از مهمترین اولویت‌های مسئولان به شمار می‌رود که برای حل این معضلات باید رویکرد مسئولان استانی با رویکرد دولت سیزدهم هماهنگ باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: در استان‌ها سرعت تصمیم‌گیری‌ها بسیار زیاد است و مسئولین استانی می‌توانند به راحتی سیاست‌ها و تدابیری که برای حل مشکلات اتخاذ می‌شود را عملیاتی کنند. بدون شک سفرهای استانی دولت و واگذاری امور به استان‌ها نیز روند عملیاتی شدن این تصمیمات را شتاب می‌بخشد و به حل مشکلات اساسی استان کمک می‌کند و مانع از بروز مسائل اجتماعی و سیاسی ناشی از این مشکلات می‌شود. در واقع سفرهای استانی باعث می‌شود مشکلات موجود در استان‌ها از چشم مسئولان پنهان نماند.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رئیس‌جمهوری یکشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰ با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه پیشنهادی دولت، بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف افزون بر ۳۶ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۷۰۴ میلیارد و ۶۲۸ میلیون (۳۶.۳۱۰.۷۰۴.۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

راه‌اندازی صندوق توسعه استان ها نیز در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، پیش‌بینی شده است که آیت‌الله ابراهیم رئیسی رییس جمهور در رابطه با تشکیل این صندوق‌ها اعلام کرد که این صندوق می‌تواند دست استان ها را باز کند؛ شاید برای دستیابی به رشد اقتصادی قابل قبول در سال آتی به نحوی شروع کنیم که به جای مطالبه بودجه از سوی استان ها، ما مطالبه گر درآمدهای آن‌ها باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار