معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: افرادی که سه دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند، نسبت به سویه جدید اُمیکرون ایمنی بیشتری دارند.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 20 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم شکیبا در جلسه ویدیو کنفرانس با روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستانها اظهار کرد: به افرادی که هنوز در واکسن زدن تردید دارند توصیه می شود هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، زیرا افراد واکسینه نشده بیشتر در معرض ابتلا به اُمیکرون هستند.

وی با اشاره به شناسایی سویه اُمیکرون کرونا در ایران، گفت: با تزریق دُز سوم واکسن و رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی می‌توانیم از این موج گذر کنیم.

وی اظهار کرد: اُمیکرون سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و موج ناگهانی ایجاد می کند، لذا باید واکسیناسیون علیه کرونا را جدی بگیریم.

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه واکسیناسیون نقش بسیار اثرگذار و چشمگیری در کاهش میزان بستری ها و جلوگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا دارد، عنوان کرد: واکسیناسیون تنها راه موثر پیشگیری از بیماری کرونا می باشد و اگر بخواهیم بیماری را به نحو مطلوبی کنترل کنیم، باید این موضوع را جدی بگیریم.

شکیبا با دعوت از همه افراد بالای 18 سال جهت تزریق هر سه دُز واکسن، گفت: از همه مردم استان می خواهم برای حفظ جان خود و عزیزانشان نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

وی به در پیش بودن شب یلدا هم اشاره کرد و گفت: با توجه به‌ ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور از مردم درخواست می کنم در شب یلدا از دورهمی ها دوری کنند تا شاهد همه گیری کرونا در استان نباشیم. 

شکیبا به تشدید نظارت‌ها در مدارس هم اشاره کرد و گفت: تمامی مدارس کرمانشاه زیر ذره بین کارشناسان بهداشتی هستند و باید بازدید از مدارس بیش از گذشته  مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر سارا شاه آبادی معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه نیز در این نشست گفت: افرادی که واکسن کرونا نزده اند در اولین فرصت باید تعیین تکلیف شوند.

شاه آبادی گفت: برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا نیاز به تبلیغات محیطی گسترده ای در استان است که باید در اولین فرصت انجام شود تا مردم به اهمیت تزریق دُز سوم پی ببرند.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت تمام مراکز تجمیعی واکسیاسیون، گفت: هیچ مرکز تجمیعی در استان نباید تعطیل شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار