آیت الله دژکام با طرح یک سوال ادامه داد: چند سال دیگر باید اولویت های مردم و کشور را بخاطر رای آوردن یک نماینده در دور بعدی فدا کرد؟این نوع رفتارها که خارج از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اعمال می شود را باید در روز قیامت پاسخ داد.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 18 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: در عرصه سیاسی مذاکرات بین ایران و غرب در حال شکل گیری است و خط قرمز ما آنجا است که عزت و افتخار و بزرگی ایران را زیرپا نگذارند.

وی با بیان اینکه مذاکره باید دوطرفه باشد،اظهار داشت: کشورهای اروپایی گاهی شیطنت‌هایی نیز دارند که ما باید چارچوب مذاکره را درک و درست عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: عیبی ندارد که طرف ایرانی مذاکره کرده و قراردادی نیز منعقد شود اما به شرط اینکه عزت ایرانی و اسلامی کشور ما مخدوش نشود.

خیرخواهی در بودجه ۱۴۰۱ مدنظر باشد

وی در بخش دیگر سخنان خود به بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: بودجه سال آینده را دولت به مجلس تقدیم کرد و اکنون این بودجه محل بحث و بررسی نمایندگان مجلس است که کار سنگینی است.

آیت الله دژکام بر اینکه در باب بودجه نیز باید روحیه مقاومت و اقتصاد مقاومتی دیده شودتاکید کرد و گفت: اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی در کشور پیاده سازی شود نیازمند ۲ ویژگی مهم شامل خیرخواهی و روحیه جسارت در میان مجلسیان و دولت هستیم.

وی ادامه داد: دولت و مجلسیان دربرابر بودجه در روز قیامت مسئول هستند و باید پاسخگو باشند و اینها نمی توانند غیر از خیرخواهی رای دیگری بدهند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: ویژگی دوم در تعیین لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور نیازمند روحیه جسارت و جرات در اقدام است.

وی توضیح داد: اگر جسارت و جرات این جراحی بزرگ در بین نمایندگان و دولت نباشد نمی توانند تصمیم درستی گرفت.

آیت الله دژکام با طرح یک سوال ادامه داد: چند سال دیگر باید اولویت های مردم و کشور را بخاطر رای آوردن یک نماینده در دور بعدی فدا کرد؟این نوع رفتارها که خارج از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اعمال می شود را باید در روز قیامت پاسخ داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: وظیفه سنگینی اکنون بر دوش نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و باید اقتصاد را از حالت فلجی که در حال حاضر قرار دارد خارج کرد.

وی در ادامه به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: درس عفت و حیاء را باید از این بانوی ارزشمند اسلام فرا گرفت و به نسل های آینده نیز منتقل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: درس مقاومت ، مجاهدت و ایستادگی بر سر آرمانهای دینی از جمله درس های دیگری است که باید از حضرت فاطمه فرا گرفت و همچنین عزتمند زندگی کردن را این حضرت به انسان می آموزد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر ارزش تفکر بیان کرد: فکر کردن و تفکر امر مهمی است که همه باید بدان توجه و در مسائل مختلف از فکر استفاده و بهره ببرند.

آیت الله دژکام و نمازگزاران در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته دعا برای نزول باران کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار