دکتر عباس رضائیان زاده شنبه ۲۰ آذرماه در چهارصد و پنجاه و هشتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه با بررسی وضعیت شیوع بیماری کووید۱۹ در استان گفت: اگرچه در چند روز گذشته روند نزولی وضعیت کرونا و بستری بیماران کووید۱۹ در بیمارستان‌های فارس را شاهد هستیم، اما این شرایط نباید سبب غفلت و سهل انگاری مردم نسبت به کرونا باشد و لازم است همچنان با جدیت شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا با طغیان مجدد کروناویروس مواجه نشویم.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 11 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر عباس رضائیان زاده شنبه ۲۰ آذرماه در چهارصد و پنجاه و هشتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه با بررسی وضعیت شیوع بیماری کووید۱۹ در استان گفت: اگرچه در چند روز گذشته روند نزولی وضعیت کرونا و بستری بیماران کووید۱۹ در بیمارستان‌های فارس را شاهد هستیم، اما این شرایط نباید سبب غفلت و سهل انگاری مردم نسبت به کرونا باشد و لازم است همچنان با جدیت شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا با طغیان مجدد کروناویروس مواجه نشویم.

او اضافه کرد: با وجود اینکه بر اساس رنگ بندی اعلام شده، هیچ شهرستانی در فارس وضعیت قرمز و نارنجی ندارد، اما شیوع نوع جدید کرونا با عنوان «اُ میکرون» در برخی کشورها، زنگ خطری برای سایر نقاط جهان محسوب می‌شود و باید آمادگی مواجهه احتمالی با این سویه جدید کرونا را نیز داشته باشیم.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اولویت اصلی مجموعه سلامت استان را حفظ و ارتقای سلامت هم استانی‌ها و همچنین ارایه خدمات با کیفیت بهداشتی و درمانی به مردم و بیماران مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی عنوان کرد.

رضائیان‌زاده در ادامه با اشاره به این موضوع که تاکنون بیش از پنج میلیون و ۹۹۳ هزار دُز واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق شده است، افزود: بر اساس جدول آمارهای اعلام شده میزان تزریق واکسن در نظام آموزشی کشور، فارس با تزریق کامل واکسن کرونا به ۹۲ درصد دانشجویان، پیشتاز کشور است.

او گفت: در حال حاضر ۱۱ سالن واکسیناسیون در نقاط مختلف شهر شیراز فعال است و مراکز واکسیناسیون در سایر شهرستان‌ها نیز آماده تزریق واکسن کرونا به مراجعان هستند.

رضاییان‌زاده با تاکید بر اهمیت توجه توامان به واکسیناسیون، در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، ادامه داد: در شرایط کنونی که همچنان با این اپیدمی درگیر هستیم، توصیه می‌شود افراد بالای ۴۰ سال که واکسن‌های سینوفارم، بهارات و کووایران برکت دریافت کرده‌اند، سه ماه پس از تزریق دُز دوم واکسن، برای دریافت دُز سوم، به مراکز تجمیعی واکسیناسیون سطح استان مراجعه کنند.

برچسب ها: کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار