رئیس شورای هیئات مذهبی فارس، راه‌اندازی یک فرهنگ‌سرا و زیارت سرای مذهبی را مطالبات جدی مردمی در تمام شهرهای استان عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ 06 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: رضا محمدیان دوشنبه ۱۵ آذر در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فارس که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قمی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در شیراز برگزار شد، گفت: فعالیت‌هایی توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان در گرامیداشت مراسمات حسینی برگزار شد که قابل تقدیر و بهترین کارنامه برای مسئولین مذهبی است.

او افزود: شرایطی ناشی از شیوع کرونا در جامعه ایجاد شد که برخی از اجرای برنامه‌های مذهبی را با محدودیت همراه کرد اما با تدابیر انجام شده شاهد هستیم که حتی با محدودیت‌های موجود، بهترین برنامه‌های مذهبی در فارس اجرا د.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس تصریح کرد: شیراز باید پایتخت فرهنگی و مذهبی جنوب کشور باشد از این رو باید توجه ویژه در اختصاص بودجه‌های مناسب به این استان شود.

محمدیان همچنین تقویت گروه‌های مردم نهاد در برنامه‌های توسعه‌ای را خواسته مردمی دانست.

مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی فارس نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: بازگشت به اسلام ناب محمدی و تحقق اصول توحید از اولویت‌های برنامه تبلیغات اسلامی استان است.

حجت‌الاسلام حسن قانع با بیان اینکه رسالت دین تحقق توحید است و این رسالت باید در تمام مراتب عالم باید بروز داشته باشد، افزود: خلافت الهی همان رسالتی است که قرآن به آن اشاره داشته و محور اصلی تحقق توحید خلافت انسان کامل است و این نکته حائز اهمیت است که انسان کامل نقش ویژه‌ای در این بخش دارد.

او عنوان کرد: تحقق توحید می‌تواند عاملی برای ساخت انسان کامل و فراهم کردن شرایط دولت جهانی امام زمان (عج) را فراهم کند.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، هویت دینی در گرو فرهنگ دینی است و فرهنگ دینی نیز پردازنده تمدن اسلامی است و آنچه مدنظر سازمان تبلیغات اسلامی در استان فارس بوده بازگشت به اسلام ناب است.

قانع خاطرنشان کرد: فارس دارای سابقه تاریخی وسیعی است و فارس در قله‌های برجسته کشور، پیشرو در حرکت علمی، سومین حرم اهل بیت(ع) و دارای مردمی فاضل در کشور است از این رو با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، بایدموضوع فرهنگ در استان را برطرف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار