یازدهمین نمایشگاه سراسری کشاورزی، دام، طیور و آبزیان، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بجنورد با حضور مسئولین استانی و ۷۰ شرکت داخلی گشایش یافت.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴ 25 November 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: ارائه آخرین تولیدات و محصولات واحدهای تولیدی، تبادل دانش و اطلاعات بین تولید کنندگان، ایجاد ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان و آشنایی با سلایق و درخواست‌های مصرف کنندگان، ایجاد فضای رقابتی و بالا بردن حق انتخاب مصرف کنندگان از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.


دکتر عبداله یوسفی بر اهمیت امنیت غذایی تاکید کرد و گفت: اگر در محصولات اساسی و استراتژیک به خودکفایی برسیم، دوام و مقاومت ما در برابر تحریم ها و ناملایمات جهانی بیشتر خواهد بود.


وی بیان کرد: یکی از راه های خوداتکایی در بخش کشاورزی استفاده از فناوری و دانش های نوین است.


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به تشکیل قرارگاه امنیت غذایی و اجرای کشاورزی قراردادی به عنوان محوری ترین کار وزارت جهاد کشاورزی در دولت جدید اشاره کرد و گفت: صیانت از سفره مردم و آرامش در تأمین و تدارک کالاهای اساسی روزانه اولویت وزارت جهاد کشاورزی است.


دکتر یوسفی گفت: رسیدن به پیشرفت و پایداری تولید، درگرو کشاورزی قراردادی است و اگر بخواهیم کشاورزی از حالت سنتی خارج و اقتصادمحور شود باید بیشتر محصولات زیر کشت استان را به صورت کشاورزی قراردادی انجام دهیم.


یازدهمین نمایشگاه سراسری کشاورزی، دام، طیور و آبزیان با حضور ۷۰ شرکت داخلی از سراسر استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بجنورد گشایش یافت، این نمایشگاه شامل ۸۰ غرفه در فضای نمایشگاهی برپا شده که تا پنجم آذر ماه برای بازدید علاقه مندان دایر است.


این نمایشگاه با حضور استانهای مختلف کشور برپا شده است که محصولات کشاورزی در بخش های مختلف، انواع نهاده ها، سموم، سامانه های آبیاری نوین، انواع ماشین آلات این بخش، تولیدات دام و طیور، صنایع غذایی، تجهیزات گلخانه ای و انواع گل و گیاه به نمایش گذاشته شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار